Senaste nytt

Lufthansa Group (inkl. Swiss, Austrian, Brussels Airlines) - det här gjorde Ni bra!

Åkte ARN-MUC-ATH igår för en helgvistelse. Bokat som Lufthansa Business Saver.

ARN-MUC var helt standard Lufthansa: kallskuret, lite stelt men funktionell flight... Men MUC-ATH full middagsservice med förrätt, sallad, varmrätt och efterrätt. Toppen service hela vägen.

Mitt resesällskap tyckte dock att det var lite orättvist att enbart jag tilltalades med namn :) Ett sprillans nytt EBB-konto verkar inte imponera på Lufthansa ;)

Då är jag precis hemkommen från Aten. På hemresan blev det (IMHO) Europas bästa flygbolag som åter igen visade vem som är bäst.. Vi åkte ATH-ZRH och ZRH-ARN med Swiss. Totalt ca 4 rader med mellan 6 och 8 passagerare per avgång.

Nu är det resor inom Europa vi talar om, men i spannet över 2t har jag inte hittat någon annan som slår Swiss inom Europa. Helt ok käk, härlig skumpa men mer än annat: toppen service.

Dagens bästa var fröken S som blev tilltalat som "Ms. S" och undrade på om jag hade varit och krattat för henne. Svaret var ett ärligt nej på det, och hon blev mycket imponerat.

Tur det bara är 72t till jag skall åka Swiss igen. Åh, by the way.. Loggade in på mitt M&M konto och upptäckte att Swiss hade släppt sista platsen till Dubai på torsdag till mig i First. Tack för det! Hoppas mitt morgonmöte i Zurich blir extra tidigt nu så jag hinner med några timmar i FCL innan avresa..

I fall någon undrade:
#detgårbranu :)

Super! Så må jeg se om jeg ikke kan prikke en "P-klasse" til Sydeuropa i løbet af foråret eller sommeren. Swiss' kolde mad er i grunden ganske udemærket, men varm mad giver bare noget ekstra. Og så har jeg også lidt lyst til at prøve Lufthansa Business for sammenligningens skyld...

Super! Så må jeg se om jeg ikke kan prikke en "P-klasse" til Sydeuropa i løbet af foråret eller sommeren. Swiss' kolde mad er i grunden ganske udemærket, men varm mad giver bare noget ekstra. Og så har jeg også lidt lyst til at prøve Lufthansa Business for sammenligningens skyld...

Ditt problem heter Köpenhamn..... Börja resan i Stockholm.... helt annan upplevelse.... LIS är prisvärt, mitt tips är "P" eller "Z" med Austrian (ARN-VIE-ZRH-LIS-MUC-VIE-ARN). Då kan du åka Austrian, Swiss, och Lufthansa på långa sträckor inom Europa och jämföra:
PNC73A5S OS P Round-Trip 2209(SEK)
ZRF73A0D OS Z Round-Trip 3405(SEK)
Ex skatter och avgifter

Routing:
1. STO-OS-VIE-OS-MUC/FRA-OS/LH-LIS
2. STO-OS-VIE-OS-ZRH/GVA/BSL-OS/LX-LIS
3. STO-OS-VIE-OS-LIS
4. STO-OS-VIE-OS-ZRH/MIL/BRU/BCN-TP/OS-LIS
5. STO-OS-VIE-TP/OS-LIS

Ditt problem heter Köpenhamn..... Börja resan i Stockholm.... helt annan upplevelse.... LIS är prisvärt, mitt tips är "P" eller "Z" med Austrian (ARN-VIE-ZRH-LIS-MUC-VIE-ARN). Då kan du åka Austrian, Swiss, och Lufthansa på långa sträckor inom Europa och jämföra:
PNC73A5S OS P Round-Trip 2209(SEK)
ZRF73A0D OS Z Round-Trip 3405(SEK)
Ex skatter och avgifter

Routing:
1. STO-OS-VIE-OS-MUC/FRA-OS/LH-LIS
2. STO-OS-VIE-OS-ZRH/GVA/BSL-OS/LX-LIS
3. STO-OS-VIE-OS-LIS
4. STO-OS-VIE-OS-ZRH/MIL/BRU/BCN-TP/OS-LIS
5. STO-OS-VIE-TP/OS-LIS
Tak for tippet! Jeg har overvejet Stockholm men slået det hen, nu er ARN bestemt "inde i varmen" igen. Priserne virker ganske overkommelige selvom der kommer en del YQ oveni – ARN-VIE-ZRH-LIS-MUC-VIE-ARN må siges at give rigtigt meget business for pengene!

Swiss är min favorit i Business intra Europa. Bra jämn nivå rakt igenom, och jag gillar att de serverar champagne. Tyvärr är min känsla att det är lite hit-and-miss beroende på vilken personal man får. På de senaste 4 benen var det 1/4 som tilltalade Mr Najk. Sedan kanske det är skillnad om man är EBG eller Senator? Men det är väldigt trevligt och uppskattat när det sker.

Swiss är min favorit i Business intra Europa. Bra jämn nivå rakt igenom, och jag gillar att de serverar champagne. Tyvärr är min känsla att det är lite hit-and-miss beroende på vilken personal man får. På de senaste 4 benen var det 1/4 som tilltalade Mr Najk. Sedan kanske det är skillnad om man är EBG eller Senator? Men det är väldigt trevligt och uppskattat när det sker.

Jag verkar alltid ha tur :) testar igen på onsdag och tisdag veckan efter...

#detgårbranu

Toppen