Senaste nytt

Lufthansa Group (inkl. Swiss, Austrian, Brussels Airlines) - det här gjorde Ni bra!

Åkte Montreal-Munchen i torsdags i eco. Inför landningen kom pursern och frågade om herr andersbengt haft en bra flygning. Lite personligt i den tyska perfektionen. Det var första EBD resan men det visste väl inte LH. Får väl se om SAS kan matcha detta. Har bara hänt en gång under alla EBG år att nån sagt något.
 
För att försöka se allt i en positiv anda, så får jag ge beröm till Lufthansas förhållandevis goda generositet

Vid en flygning mellan München och Stockholm i början av 2013 så inträffade en försening. För att jag inte orkade tjafsa med Lufthansas kundtjänst så slog jag på lite större och skickade in en anmälan till Tysklands motsvarighet till Luftfartsverket. Jag fick en skriftlig bekräftelse från verket att de mottagit anmälan, men sedan dess har jag inte hört något från dem.

För ett par veckor sedan slog det mig att jag ännu inte hört något från verket, så jag skickade ett mail och frågade vad utgången blev från min anmälan. Till min förvåning droppade det istället in ett mail igår från Lufthansa där de bekräftar att det var en försening, men orsaken till denna gjorde att de inte skulle vara tvungna att betala ut en ersättning enligt EU-förordningen 261/2004. Trots det, berättade de att det var viktigt att jag var nöjd med flygbolaget, så betalar de ut 250 € i ersättning och frågade efter mitt bankkontonummer.

Tummen upp för Lufthansa!
 
Lufthansa har i Frankfurt et stort "Family Check-In"-område. Ikke noget de har gjort godt for mig personligt, men jeg kan forestille mig at det er rart med lidt ekstra plads og overbærenhed når man har børn og en del bagage :)
 
För att försöka se allt i en positiv anda, så får jag ge beröm till Lufthansas förhållandevis goda generositet

Vid en flygning mellan München och Stockholm i början av 2013 så inträffade en försening. För att jag inte orkade tjafsa med Lufthansas kundtjänst så slog jag på lite större och skickade in en anmälan till Tysklands motsvarighet till Luftfartsverket. Jag fick en skriftlig bekräftelse från verket att de mottagit anmälan, men sedan dess har jag inte hört något från dem.

För ett par veckor sedan slog det mig att jag ännu inte hört något från verket, så jag skickade ett mail och frågade vad utgången blev från min anmälan. Till min förvåning droppade det istället in ett mail igår från Lufthansa där de bekräftar att det var en försening, men orsaken till denna gjorde att de inte skulle vara tvungna att betala ut en ersättning enligt EU-förordningen 261/2004. Trots det, berättade de att det var viktigt att jag var nöjd med flygbolaget, så betalar de ut 250 € i ersättning och frågade efter mitt bankkontonummer.

Tummen upp för Lufthansa!

Låter suspekt det där, vad borde du fått ut om det var av "rätt orsak" 600€?
 
Lufthansa har i Frankfurt et stort "Family Check-In"-område. Ikke noget de har gjort godt for mig personligt, men jeg kan forestille mig at det er rart med lidt ekstra plads og overbærenhed når man har børn og en del bagage :)

Jag ser det som något som är bättre för mig (eller dig) också. Med barnfamiljerna "ur vägen" (det blir ju helt naturligt lite rörigare för dem)blir det mer streamlinat i den vanliga kön - kan man åtminstone hoppas. Tror på att det är win-win, inte bara win-neutral :)
 
Har genomfört totalt sex flygningar med Lufthansa i Business Class inom Europa hittills detta år och måste säga att jag är väldigt imponerad! Tilltalad med efternamn, bra utbud och variation av mat och alltid ett vänligt bemötande. Hoppas det håller i sig! :)
 

Attachments

  • IMG_0561.JPG
    IMG_0561.JPG
    {memory} MB · Visningar: 301
Toppen