För att försöka se allt i en positiv anda, så får jag ge beröm till Lufthansas förhållandevis goda generositet
Vid en flygning mellan München och Stockholm i början av 2013 så inträffade en försening. För att jag inte orkade tjafsa med Lufthansas kundtjänst så slog jag på lite större och skickade in en anmälan till Tysklands motsvarighet till Luftfartsverket. Jag fick en skriftlig bekräftelse från verket att de mottagit anmälan, men sedan dess har jag inte hört något från dem.
För ett par veckor sedan slog det mig att jag ännu inte hört något från verket, så jag skickade ett mail och frågade vad utgången blev från min anmälan. Till min förvåning droppade det istället in ett mail igår från Lufthansa där de bekräftar att det var en försening, men orsaken till denna gjorde att de inte skulle vara tvungna att betala ut en ersättning enligt EU-förordningen 261/2004. Trots det, berättade de att det var viktigt att jag var nöjd med flygbolaget, så betalar de ut 250 € i ersättning och frågade efter mitt bankkontonummer.
Tummen upp för Lufthansa!