Senaste nytt

Lufthansa Group (inkl. Swiss, Austrian, Brussels Airlines) - det här gjorde Ni bra!

Vänner,

Jag har blivit för lat så jag orkar inte skriva en hel rapport. Låter hellre bilderna tala för mig. Men åkte Swiss First mellan Zurich och Dubai i går. Svårt att inte vara glad och nöjd efter en sådan stund. Beskrev till Maitre D'Cabin att det var julafton för mig då jag åker bara Swiss First en gång per år, men som ett vuxet barn såg jag fram emot detta som ett mindre barn på julafton.

Blev inte alls besviken, och för mig är Swiss vassare ombord än vad Lufthansa är. Kanske två saker som drar ner betyget från 10/10:
Champagne i FCL bör hålla högre standard
Lite bättre städning av kabinen

Utöver detta var det den perfekta dagsresa i deras A330-300...

IMG_5204.JPG

Det här är iofs ZRH-ARN i söndags med en A320, men fint var det :)

IMG_5206.JPG

Det här var A320 från ARN till ZRH i onsdags....

IMG_5210.JPG

IMG_5212.JPG

First Class Check-in Zurich

IMG_5214.JPG

Frukost i FCL i Zurich

IMG_5216.JPG

Saknas lite bättre skumpa tycker jag i en FCL

IMG_5217.JPG
IMG_5218.JPG

Min plats 2A, gillar denna

IMG_5220.JPG

En liten amuse-bouche medan vi väntar. Nu har nivån höjts till BC.se standard på skumpan. Vår gamla vän LPGS :)

IMG_5222.JPG

Dagens trevliga lunchmeny :)

IMG_5224.JPG

Bordet dukat, film igång på 23" TV :)

IMG_5226.JPG

Jag föredrar nästan Baliklaxen ombord Swiss över Kaviar... Jag skippar alla andra rätter...

IMG_5231.JPG

Utsikten från min plats 2A är inte så tokig..

Summa summarum: ja FCT i FRA är bättre, men Swiss tar priset ombord. Jag och de andra sju i F pysslades med på ett underbart sätt.. Måste prova igen...snart :)

Det ser jo skønt ud @Senator, normalt er jeg ingen større fan af træ og slet ikke lyst træ, men Swiss virker til at kunne skabe en rolig og afslappende stemning i kabinen.

Hvis jeg forstår det korrekt blev Amuse Bouche serveret før afgang? - I så fald stor thumbs up til Swiss for det!
(Jeg er fandme træt af at få halvkedelige peanuts i F, *host* *host* Asiana...!)

Flög München Stuttgart t.o.r i C denna veckan, ett litet hopp på 25 minuter. Menyn och servicen fantastisk. Faktiskt bättre mat och service än Arlanda München...

Var bokad med Austrian ARN-VIE-DXB idag men fick ett sms i taxin till Arlanda att min flight VIE-DXB är försenad 4:10. Vid incheckningen bad jag att få bli ombokad till LH via FRA så jag kan komma fram till DXB i samma tid som ursprungligen bokat. De kunde inte hjälpa mig alls i check-in, ej heller på Menzies biljettkontor som är handling åt Austrian. Jag ringde då Austrian ifrån loungen. Efter en ganska lång väntan och en kvinna som var väldigt tjurig så kom hon tillbaks och lät väldigt glad. Hon hade bokat om mig till LH ARN-FRA-DXB.

Sitter nu på LH på 2A och fick 1A på FRA-DXB. Det är synd man inte fick via MUC då 1A hade varit First. ;) Jag förutsätter det inte finns First på nästa flight. :)

Iaf, de bokade om mig som jag anser var det rätta, men vill ändå ge dem en eloge för att det funkade som jag ville. Var inget tjafs eller nått.

Boarding pass säger också D-klass, så det blir mer miles. ;)

Idag blev jag faktiskt rätt överraskad på Lufthansa. Har sällan några större förväntningar på maten i short haul Economy, och på kvällens flygning FRA-MAD förväntade jag mig en mystery pizza i synnerhet då flygningen var 2h 35m. Blev dock överraskad av detta:

image.jpg

Kycklingfile, ris, broccoli och sås. Hyfsat gott faktiskt. Ironiskt nog lyckades Lufthansa Economy överträffa SAS PLUS på denna flygning.

Idag blev jag faktiskt rätt överraskad på Lufthansa. Har sällan några större förväntningar på maten i short haul Economy, och på kvällens flygning FRA-MAD förväntade jag mig en mystery pizza i synnerhet då flygningen var 2h 35m. Blev dock överraskad av detta:

Visa bifogad bild 32837
Kycklingfile, ris, broccoli och sås. Hyfsat gott faktiskt. Ironiskt nog lyckades Lufthansa Economy överträffa SAS PLUS på denna flygning.

Ser ju riktigt bra ut! Tummen upp. SAS se och lär! :)

Toppen