Om det är CX flightnummer skulle jag rekommendera att kreditera till något av oneworld flygbolags bonusprogram.
Förresten, Air China (CA) är ett kinesiskt flygbolag medans China Airlines (CI) är ett taiwanesiskt flygbolag.
Någon som har en bra idé vad jag gör med en retro-reg av China Air operated flight bokad som codeshare CX med ticketing carrier MH? Bör ju gå att kreditera EB p.g.a. CA som operating.
Och något här precis gått fel, överbokat på min flight från hög så nu försöker de få mig att ta 500 hkd för att flyga via KUL och komma fram fyra timmar senare. För tillfället har jag snällt bett dem fara och flyga och de ska se vad de kan göra 14.15 då incheckning stänger...Underbar kombination i händelse av att något går fel. Hur många kombinationer av "vänd dig till X inte till oss"...
Men du borde faktiskt kunna retroregga den på SAS då du har det flygnumret på boardingkortet.
Jag har ett svagt minne om Cathay Pacific skrev sitt codeshare flightnummer (t ex CX6109/6110) i boardingkortet.Men du borde faktiskt kunna retroregga den på SAS då du har det flygnumret på boardingkortet.
Jag har ett svagt minne om Cathay Pacific skrev sitt codeshare flightnummer (t ex CX6109/6110) i boardingkortet.
Nej, det är inte det som är problemet hos oneworld flygbolags bonusprogram. Men problemet den här gången är att du är bokad i Cathay Pacific Q klass som inte ger några miles till de flesta flygbonusprogram.Skall dock inte gå att kreditera till OW enligt OW:s regler vad jag vet - måste opereras av OW-bolag (eller wet-lease)?