Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

enligt gcmap.com som fanns med i första inlägget av tråden är hela sträckan drygt 10000 mil, alltså blir hälften ca 5000 poäng för hela resan?

Det går att ändra output i gcmap.com till att visa både km, miles och nautical miles så du kan få rätt kalkyl

Är det någon som har flugit ARN-VBY sedan SAS började trafikera sträckan? Det borde väl inte ge poäng eftersom det är Jet Time som flyger?

JetTime flyger väl som WetLease åt SAS? Dvs det kommer hanteras som en helt vanlig SAS-flygning (till skillnad från codeshare). Däremot kommer du få meddelandet på SAS eminenta hemsida att de just nu inte kan visa antalet poäng... Liksom när du flyger med ett SAS-flyg men det är Blue1 som flyger.

Woohoo! :)

*EDIT: Insåg dessutom just att jag flyger med SAS till helgen, så jag hade kunnat vänta och se istället för att fråga.

Någon som har en bra idé vad jag gör med en retro-reg av China Air operated flight bokad som codeshare CX med ticketing carrier MH? Bör ju gå att kreditera EB p.g.a. CA som operating.

Jag har bokningsklass Q i ekonomi, men det hjälper ju knappast för *A-intjäningen.

Last edited:
Toppen