Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Hej!

Flög med Singapore Airlines från CPH-SIN-MEL (Australien) t/r (bokningsklass Y Ekonomi) i januari och undrar hur många poäng den här resan genererar?
SAS kundtjänst påstår att dem inte vet då jag flög med Singapore Airlines, vilket kan tyckas konstigt då dem ingår i Star Alliance.
Vore tacksam om någon här kunde ge mig ett svar.

Tack på förhand
Philip

Hej!

Flög med Singapore Airlines från CPH-SIN-MEL (Australien) t/r (bokningsklass Y Ekonomi) i januari och undrar hur många poäng den här resan genererar?
SAS kundtjänst påstår att dem inte vet då jag flög med Singapore Airlines, vilket kan tyckas konstigt då dem ingår i Star Alliance.

Tack på förhand
Philip

CPH-SIN 6193 miles
SIN-MEL 3744 miles

Så rundar vi av det till 6200 respektive 3800, summa 10000 för en väg.
Alltså borde det bli 20000 poäng för T/R.

Hej!

Tack på förhand
Philip

Är du säker på att det var bokingsklass Y och inte kabinklass Y (som är bokstaven för economy).
Om det är någon av de bokningsklasser som listas här EuroBonus partners - Singapore Airlines - SAS så ska det vara 100% intjäning av flygna miles. Se SFC svar för uträkning.

Jag är 99% säker på att du inte flög i bokningsklass Y. Det är i princip ingen som gör.

Det kan finnas många bra anledningar till varför SAS inte kunde tala om det för dig. Hade du köpt biljetten av SAS eller Singapore Airlines? Om du köpt en SAS-biljett, var det SAS flightnummer eller SQ? Om du flugit code share kan INGEN med säkerhet säga hur många poäng du tjänar. Om det var SQ du bokat hos så hade nog inte SAS koll på din bokning.

Är du säker på att det var bokingsklass Y och inte kabinklass Y (som är bokstaven för economy).
Om det är någon av de bokningsklasser som listas här EuroBonus partners - Singapore Airlines - SAS så ska det vara 100% intjäning av flygna miles. Se SFC svar för uträkning.

Hur många reser i bokningsklass Y..? Ingen skulle jag säga...

För ovanlighetens skull, hade Singapore Airlines billig consolidated fate (icke publicerade fare) i Japan som hade Y klass som bokningsklass fram till 2006/2007.

CPH-MEL kostar faktiskt bara runt 14k med en SQ Y-biljett, så det är ju ett riktigt fynd för att vara bokningsklass Y skulle jag säga.

Undrar om jag inte fått lite för många poäng överförda till mot EB-konto.

Köpte för några veckor sen en biljett på swiss.com och flög sträckan LIS-ZRH-ARN där första leg utfördes av LX med bokningsklass S.
För den resan fick jag 550 poäng vilket stämmer. Sen flögs andra leggen med LX 4706 (SK metall). Bokningsklassen var S på swiss hemsida. Jag satt i SAS Go men har nu fått poäng som om jag flög SAS Plus. Har jag haft tur eller händer detta ofta i codesharedjungeln?

Undrar om jag inte fått lite för många poäng överförda till mot EB-konto.

Köpte för några veckor sen en biljett på swiss.com och flög sträckan LIS-ZRH-ARN där första leg utfördes av LX med bokningsklass S.
För den resan fick jag 550 poäng vilket stämmer. Sen flögs andra leggen med LX 4706 (SK metall). Bokningsklassen var S på swiss hemsida. Jag satt i SAS Go men har nu fått poäng som om jag flög SAS Plus. Har jag haft tur eller händer detta ofta i codesharedjungeln?

S på SAS är plus, så det är någon som gjort fel vid översättningen. Bara att le glatt och gå vidare i livet :)

Toppen