Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Såg på Aegeans hensida och i deras Lufthansa poängtabell att det anges "Flat rate" på Europe cross borderresor.
Tar man inte hänsyn till längden på sträckan då utan man får angiven poäng varje gång man flyger melaln länder.
Jag flyger tex Arlanda-Frankfurt-Budapest. Får jag då i mitt fall me W klass 500 poäng för varje sträcka?

Capture.JPG

Såg på Aegeans hensida och i deras Lufthansa poängtabell att det anges "Flat rate" på Europe cross borderresor.
Tar man inte hänsyn till längden på sträckan då utan man får angiven poäng varje gång man flyger melaln länder.
Jag flyger tex Arlanda-Frankfurt-Budapest. Får jag då i mitt fall me W klass 500 poäng för varje sträcka?

Visa bifogad bild 23835
Ja, jag skulle tolka så. Däremot det är fel tråd om du vill fråga om intjäning till Aegean Miles&Bonus.

http://www.businessclass.se/forum/s...ean-miles-bonus-intjaeningsfragor-traden.html

Opps, såg det nu. Någon moderator kanske kan flytta den?
Hur som för en icke hårt diskonterad biljett kan man ju få bra mycket poäng ToR inom Euriopa med ett byt om detta stämmer.

Du har haft tur och bör inte prata för mycket om det för då finns det risk att misstaget rättas till.

Nja, nu flög jag samma sträcka under samma bokningsklasser även den 11 feb. Samma resultat på kontot.
3750 poäng med ZRH-ARN (inkl 25% EBG-bonus) trots att jag satt i SAS Go.

Har påtalat detta för medlemsservice via email. De har en bugg i systemet som bör rättas till.

Är Z på LH Economy fare? Åkte FRA-DXB med D biljett och fick 6200 EB points. Däremot DXB-FRA i Z fare gav bara 3000? Men båda var i business? Lurar¨på om detta stämmer. Z leggen gav heller inte qualifying flight...

Är Z på LH Economy fare? Åkte FRA-DXB med D biljett och fick 6200 EB points. Däremot DXB-FRA i Z fare gav bara 3000? Men båda var i business? Lurar¨på om detta stämmer. Z leggen gav heller inte qualifying flight...

D-klass ger minst 200% intjäning så 6200p är verkar rimligt.
Z-klass ger 100% intjäning så 3000p verkar rimligt då sträckan DXB-FRA är 3013 miles.

D-klass ger minst 200% intjäning så 6200p är verkar rimligt.
Z-klass ger 100% intjäning så 3000p verkar rimligt då sträckan DXB-FRA är 3013 miles.

OK, tack.. Blev lite besviken bara - inte minst på att Z legs inte tycks vara qualifying flights, trots att det ju är i business..

Hej!
Skulle vilja ha en bekräftelse på mileage run beräkningen, ska åka till Kina med air china under sommaren. Det kommer bli arn- pek - wnz t/r. enligt gcmap.com blir det drygt 16 230 km. Då jag kommer hamna i klass U mellan arn- pek och G mellan pek- wnz. Blir det då 50 % av den totala sträckan, dvs slutsträcka hamnar runt 8 000?

Sen en fråga till(hoppas på rätt tråd), SAS nya erbjudande med 5 enkel resor för silverstatus, gäller det enbart med SAS och inte inom star allians?

Skulle vilja ha en bekräftelse på mileage run beräkningen, ska åka till Kina med air china under sommaren. Det kommer bli arn- pek - wnz t/r. enligt gcmap.com blir det drygt 16 230 km. Då jag kommer hamna i klass U mellan arn- pek och G mellan pek- wnz. Blir det då 50 % av den totala sträckan, dvs slutsträcka hamnar runt 8 000?

Det är i miles det räknas, ej kilometer!

Sen en fråga till(hoppas på rätt tråd), SAS nya erbjudande med 5 enkel resor för silverstatus, gäller det enbart med SAS och inte inom star allians?

Det är 5 t/r med SAS och Wideroe som gäller.

Toppen