Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Om det är CX flightnummer skulle jag rekommendera att kreditera till något av oneworld flygbolags bonusprogram.

Förresten, Air China (CA) är ett kinesiskt flygbolag medans China Airlines (CI) är ett taiwanesiskt flygbolag.

Om det är CX flightnummer skulle jag rekommendera att kreditera till något av oneworld flygbolags bonusprogram.

Förresten, Air China (CA) är ett kinesiskt flygbolag medans China Airlines (CI) är ett taiwanesiskt flygbolag.

Sorry visst ska det vara Air China, inte China Air... Ibland är det bra med förkortningarna så att något blir rätt!

Men jag kan väl inte kreditera BAEC eftersom det är ett *A-bolag som är operating. CX är marketing (och MH ticketing), men vad jag vet går det inte att kreditera detta till BAEC. Möjligen till Marco Polo club, men där har jag inget konto.

Någon som har en bra idé vad jag gör med en retro-reg av China Air operated flight bokad som codeshare CX med ticketing carrier MH? Bör ju gå att kreditera EB p.g.a. CA som operating.

Underbar kombination i händelse av att något går fel. Hur många kombinationer av "vänd dig till X inte till oss"...

Men du borde faktiskt kunna retroregga den på SAS då du har det flygnumret på boardingkortet.

Underbar kombination i händelse av att något går fel. Hur många kombinationer av "vänd dig till X inte till oss"...

Men du borde faktiskt kunna retroregga den på SAS då du har det flygnumret på boardingkortet.
Och något här precis gått fel, överbokat på min flight från hög så nu försöker de få mig att ta 500 hkd för att flyga via KUL och komma fram fyra timmar senare. För tillfället har jag snällt bett dem fara och flyga och de ska se vad de kan göra 14.15 då incheckning stänger...

Risken är ju att de flyger men du snällt får sitta på marken och vänta. Om du tar något erbjudande se till att få det i kontanter (på plats om möjligt)

Jag har ett svagt minne om Cathay Pacific skrev sitt codeshare flightnummer (t ex CX6109/6110) i boardingkortet.

Bägge står med.

Skall dock inte gå att kreditera till OW enligt OW:s regler vad jag vet - måste opereras av OW-bolag (eller wet-lease)?

Jag provar väl med båda om några veckor då det blir aktuellt så rapporterar jag tillbaka.

Skall dock inte gå att kreditera till OW enligt OW:s regler vad jag vet - måste opereras av OW-bolag (eller wet-lease)?
Nej, det är inte det som är problemet hos oneworld flygbolags bonusprogram. Men problemet den här gången är att du är bokad i Cathay Pacific Q klass som inte ger några miles till de flesta flygbonusprogram.

nota bene: Jag tror att du har störst möjlighet att få några EB-poäng om du kan registera din ansökan online. Om du behöver skicka in boardingkort tror jag det blir svårare att lyckas. Om du nu ens kom iväg på din flight...

Toppen