Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Hej,
Är ganska ny här och har en fråga angående intjäning av poäng.

Jag kommer flyga följande i september:
CPH-EWR (SAS) Bokningsklass: T, 3900p
EWR-LAS (United) Bokningsklass: T
LAS-LAX (United) Bokningsklass: G
LAX-IAD (United) Bokningsklass: L
EWR-CPH (SAS) Bokningsklass: T, 3900p

Det jag undrar över är United flygningarna, enligt Great Circle Mapper så är det 4751 miles på United flygningarna.
Jag hittar inte på SAS hemsida hur många EB poäng detta ger. Står bara "from 600p" på Billiga flygbiljetter och flygresor ? sök och boka flyg - SAS.

Finns det något annat ställe jag kan hitta om dessa bokningsklasserna ger tex 100% poäng?

Tack på förhand!
/Crille

Hej,
Är ganska ny här och har en fråga angående intjäning av poäng.

Jag kommer flyga följande i september:
CPH-EWR (SAS) Bokningsklass: T, 3900p
EWR-LAS (United) Bokningsklass: T
LAS-LAX (United) Bokningsklass: G
LAX-IAD (United) Bokningsklass: L
EWR-CPH (SAS) Bokningsklass: T, 3900p

Det jag undrar över är United flygningarna, enligt Great Circle Mapper så är det 4751 miles på United flygningarna.
Jag hittar inte på SAS hemsida hur många EB poäng detta ger. Står bara "from 600p" på Billiga flygbiljetter och flygresor ? sök och boka flyg - SAS.

Finns det något annat ställe jag kan hitta om dessa bokningsklasserna ger tex 100% poäng?

Tack på förhand!
/Crille

Hej Crille81, välkommen hit!

Bokningsklasserna T, G och L på United ger 100% av flugen sträcka till EB, avrundat till närmast högre 100-tal...

EWR-LAS är 2224 miles, ger 2300 poäng
LAS-LAX är 236 miles, ger alltså 600 poäng
LAX-IAD är 2286 miles, ger 2300 poäng

EuroBonus partners - United - SAS

Mvh
/NotRyan

Last edited:
Hej Crille81, välkommen hit!

T, G och L på United ger 100% av flugen sträcka till EB, avrundat till närmast högre 100-tal...

EuroBonus partners - United - SAS

Mvh
/NotRyan

Tackar för snabb hjälp, hittade den sidan du länkar till på SAS men vart framgår det att det ger
100% eller det är bara något man vet? :)

Har även ett A3 kort och det gav ju tyvärr bara 50%, satsar på EBG under nästa år istället då min
intjäningsperiod är Jan-DEC.

Tack än en gång för snabb hjälp NotRyan

Tackar för snabb hjälp, hittade den sidan du länkar till på SAS men vart framgår det att det ger
100% eller det är bara något man vet? :)

Har även ett A3 kort och det gav ju tyvärr bara 50%, satsar på EBG under nästa år istället då min
intjäningsperiod är Jan-DEC.

Tack än en gång för snabb hjälp NotRyan

SAS är väl inte ett under av tydlighet i just den biten, men det är något man bara vet att minst 600 poäng betyder 100% :)

SAS är väl inte ett under av tydlighet i just den biten, men det är något man bara vet att minst 600 poäng betyder 100% :)

Loggade in på min biljett på United nu och det kostar $79 att uppgradera (enkel) till Economy Plus,
detta borde ge 200% då eller det finns Economy Plus som bara ger 100%?

Loggade in på min biljett på United nu och det kostar $79 att uppgradera (enkel) till Economy Plus,
detta borde ge 200% då eller det finns Economy Plus som bara ger 100%?

Economy Plus hos United ger samma poängintjäning som vanlig ekonomi men några centimeter mer benutrymme. Inte så mycket andra fördelar, tyvärr...

Economy Plus hos United ger samma poängintjäning som vanlig ekonomi men några centimeter mer benutrymme. Inte så mycket andra fördelar, tyvärr...

Om det inte är bokningsklass Y eller B, då ger det som Business 200% :) Jag har dock ingen koll på i vilken bokningsklass Economy Plus bokas....

Toppen