Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Blir spännande att se... Det finns ju även ett tredje alternativ - att begära poäng enligt ursprunglig routing.

Och jo, jag kom iväg. BN 300/300 - på något sätt hade de 'hittat' en plats (efter 30 min) när de lade in mitt guldkort i bokningen (som agenten missat på morgonen vid ombokning) och insåg att jag inte var nöjd för fem öre med $500 HKD i kompensation för att bli 5 timmar sen p.g.a. deras överbokning.

Blir spännande att se... Det finns ju även ett tredje alternativ - att begära poäng enligt ursprunglig routing.

Och jo, jag kom iväg. BN 300/300 - på något sätt hade de 'hittat' en plats (efter 30 min) när de lade in mitt guldkort i bokningen (som agenten missat på morgonen vid ombokning) och insåg att jag inte var nöjd för fem öre med $500 HKD i kompensation för att bli 5 timmar sen p.g.a. deras överbokning.

Det blev lite strul för dig, själv fick jag en god natts sömn, lycka till på resten av resan!

Blev EBG på hemresan från SFO (SFO-CPH), hur är det då med sista benet på samma resa CPH-ARN där jag faktiskt i teorin var EBG.
Har ju bara fått poäng utan EBG bonus, är det korrekt?
Inga poäng jag kommer bråka om mer en tanke på hur det fungerar. Kunde ju varit åt andra hållet att jag blivit EBG på feederflighten till en longhaul som sedan skulle ge 11.000 poäng, där hade EBG-bonusen faktiskt gjort stor skillnad i antalet poäng man inkasserar.

Hur är det om man har två flygningar med 2 dagars mellanrum men att EBG-statusen inte hinner registreras innan andra flygningen, har man rätt till poängen då?

Blev EBG på hemresan från SFO (SFO-CPH), hur är det då med sista benet på samma resa CPH-ARN där jag faktiskt i teorin var EBG.
Har ju bara fått poäng utan EBG bonus, är det korrekt?
Inga poäng jag kommer bråka om mer en tanke på hur det fungerar. Kunde ju varit åt andra hållet att jag blivit EBG på feederflighten till en longhaul som sedan skulle ge 11.000 poäng, där hade EBG-bonusen faktiskt gjort stor skillnad i antalet poäng man inkasserar.

Hur är det om man har två flygningar med 2 dagars mellanrum men att EBG-statusen inte hinner registreras innan andra flygningen, har man rätt till poängen då?

Jag har försökt att hävda samma sak själv för några år sedan, men fått blankt nej... EB kundtjänst hävdar att det är rimligt med 1 veckas delay innan man blir EBG, och att EBG poängbonus räknas först då man faktiskt blivit EBG.

Men det skadar ju aldrig att försöka!

Det beror nog på program och program.
Jag fick statusbonus retroaktivt på bmi Diamond Club när jag retroegistrerade min flygning.

Blev BA silver på en utresa till NYC, fick silver miles på hemresa 3 dagar efter, detta var ett OT svar eftersom frågan gällde EB.

Som första posten säger-undvik codeshare....men jag skulle vilja få svaret på detta:
1.Om jag flyger via FRA (LH och sen SK planet)-räknas detta som EN LEG och man får bara SAS poäng för bägge leg räknas som EN på biljett,eller-oavsett klass-man får poäng hos LH och SK separat per flight?
2.Hur man kan efterregistrera sina poäng/väljer bonus kort?(har inte M&M från LH).Blir det automatisk om man bokar hos nån resebyrå eller ska detta bokas bara hos SAS?
Tacksam för lite förklaring.

Enkelt sett kan man säga att du får ett leg för varje flight du reser med där det står SAS utanpå flygplanet.

Poäng baseras på vilken bokningsklass du har på varje flight och vilket bolag som flyger sträckan.

Om det är en eller flera biljetter påverkar varken legs eller poängintjäning.

Efterregistrering gör du hos repsektive program efter att du flugit. Det enklaste är dock att lägga in ditt bonuskort redan innan du flyger, tex när du bokar eller själv via flygbolagens hemsidor efter att du bokat.

OKI...undrade bara för sist jag flög via FRA fick jag inga LH(Star Alliance) poäng på min SAS konto...men det var tydligen nån billig biljett som beskrivs tidigare-klass på ena bolag måste tydligen inte vara samma på den andre.

OKI...undrade bara för sist jag flög via FRA fick jag inga LH(Star Alliance) poäng på min SAS konto...men det var tydligen nån billig biljett som beskrivs tidigare-klass på ena bolag måste tydligen inte vara samma på den andre.

Var det ett Lufthansa-plan eller SAS-plan du flög med. Om det var SAS borde du fått poäng

Toppen