Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Minibiff

Medlem
Hej,
Bokade precis en SAS-resa och glömde bocka i vouchern.
Vad är bästa approachen? Att avboka och boka om allting (men riskera bli av med biljetterna) eller kan jag ringa och be dom applicera den?

Är inte superviktigt då det endast rör sig om 18k poäng, men då jag ändå har 4 vouchers varav 2 går ut nu vid årsskiftet har jag inte direkt något behov av fler voucers :D
 

JacobGBG

Medlem
Hej,
Bokade precis en SAS-resa och glömde bocka i vouchern.
Vad är bästa approachen? Att avboka och boka om allting (men riskera bli av med biljetterna) eller kan jag ringa och be dom applicera den?

Är inte superviktigt då det endast rör sig om 18k poäng, men då jag ändå har 4 vouchers varav 2 går ut nu vid årsskiftet har jag inte direkt något behov av fler voucers :D

Cancellera resan och gör om från början med liten risk att den inte glider tillbaka i poolen av tillgängligare biljetter.

alternativt ring in och be kundtjänst lägga till mot avgift av 150kr/p
 

lillemannen

Medlem
Jag fick den möjligheten på 077-072 77 27 (ej amex) igår, men provade inte. Möjligheten gavs efter att jag angett eurobonusnummer (EBG).
Någon som vet om detta går vid 2-4-1 när man väntar på eurobonus skall komma tillbaka med skatter mm?
Har fortfarande inte fått något återkoppling på kostnader.
 
Återrapporterar i tråden med resultat…

Återrapportering: Jag kom fram till en hjälpsam tjej som verkade veta vad hon talade om, som tyvärr gav samma svar som @Flyer722 och @palmen , alltså att det inte går att boka med stopp >24h, även när orsaken är ett inställt flyg.

Däremot lyckades hon hitta en alternativ resrutt som gav mig 23.45 i Wien, och ändå tog mig hem på samma söndagskväll som jag tänkt, så jag slog till på det istället för att chansa på ett andra samtal. Slutet gott, allting gott (i vart fall till nästa om/avbokning ;-)).
 

Ledhund

Medlem
Hej!

Om jag har en enkelresa bokad för EBpoäng och 2-4-1, och sedan vill ringa in och lägga till en returresa när denna dyker upp, behöver jag ha tillräckligt med poäng på kontot för 2st enkelresor eller räcker det med mellanskillnaden mellan t/r och enkel?
 

JacobGBG

Medlem
Hej!

Om jag har en enkelresa bokad för EBpoäng och 2-4-1, och sedan vill ringa in och lägga till en returresa när denna dyker upp, behöver jag ha tillräckligt med poäng på kontot för 2st enkelresor eller räcker det med mellanskillnaden mellan t/r och enkel?

Resan kommer att räknas om som att den kostat som en ToR, du kommer behöva motsvarande poängkostnad på ditt konto plus att du får tillgodoräkna det som du redan lagt in i utresan.
 

Ledhund

Medlem
Resan kommer att räknas om som att den kostat som en ToR, du kommer behöva motsvarande poängkostnad på ditt konto plus att du får tillgodoräkna det som du redan lagt in i utresan.

Tack.
Alltså om jag köpt en enkelresa för 99 000 poäng för 2 pers och lägger till en returresa (via telefon) behöver jag bara ha (165 000 - 99 000) = 66 000 poäng på mitt EB konto för att det skall gå?
(165 000 poäng är priset för en ren t/r resa om allt hade gått att boka i ett svep.)
 

Mikado

Medlem
Har fått en ändring på en resa på nyårsafton så lång tid kvar. Är GOT-MUC som är senarelagt och vi landar samtidigt som planet går vidare till VIE.

Står inget att jag måste höra av mig inom 15 dagar, något som har erfarenhet vad som gäller här? Vid tidigare tillfällen så har jag fått till svar att då det är en omöjlig connection så fortsätter deI leta efter alternativ och att jag kan ändra biljetten senare än dessa 15 dagar.

Vad säger ni? Behöver jag lägga flera timmar av semestern och kliva upp mitt i natten för att ringa Amex-bokningen för att boka om, eller kan jag vänta till den 2 augusti när jag åter är i Sverige igen och ta tag i denna ombokning då?

Jag pratade med SAS om detta för några veckor sedan och då sa agenten att 15 dagars-regeln är borttagen, och att det inte finns någon övre tidsgräns på när ändringen ses som accepterad längre. Vet inte om det är så mycket att lita på, men det var i alla fall vad hon sa!
 

Mikado

Medlem
Bokade precis en awardresa med en agent som tipsade mig om att ringa in den 1 augusti för att "dom släpper alla sina businessplatser den första varje månad". Jag är inte helt hundra på vem hon menade med "dom", och det är ingenting jag har hört om tidigare. Vad säger ni experter, ligger det någon sanning i det hon sa? :D
 

JacobGBG

Medlem
Tack.
Alltså om jag köpt en enkelresa för 99 000 poäng för 2 pers och lägger till en returresa (via telefon) behöver jag bara ha (165 000 - 99 000) = 66 000 poäng på mitt EB konto för att det skall gå?
(165 000 poäng är priset för en ren t/r resa om allt hade gått att boka i ett svep.)

Ja
 
Toppen