Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Maja

Medlem
S
Jag pratade med SAS om detta för några veckor sedan och då sa agenten att 15 dagars-regeln är borttagen, och att det inte finns någon övre tidsgräns på när ändringen ses som accepterad längre. Vet inte om det är så mycket att lita på, men det var i alla fall vad hon sa!
Står ingen tidstämpel i mailet att jag måste ha hört av mig innan 15 dagar som det brukar. :eek::rolleyes:
 

A359

Medlem
Jag råkade skriva enbart förnamn efternamn på min biljett, har två förnamn. Är detta ett problem? Åtgärdar dom det i incheckningen?

Sitter helst inte i kö för att ändra detta om det inte är nödvändigt. Är en awardbiljett med SAS till USA.
 

fcx

Medlem
Jag råkade skriva enbart förnamn efternamn på min biljett, har två förnamn. Är detta ett problem? Åtgärdar dom det i incheckningen?

Sitter helst inte i kö för att ändra detta om det inte är nödvändigt. Är en awardbiljett med SAS till USA.
Inte ett problem. Skriv in bägge namnen i APIS tillsammans med boendet första natten så ordnar det sig.
 

Simon90

Medlem
Jag har en eurobonusbokning från Malmö till Umeå imorgon som jag skulle vilja avboka. Märkte nu försent tyvärr att det inte går att avboka resan längre när det är mindre än 24 h till avgång. Är det ett nytt påhitt eller har det alltid varit så?

Tänkte ringa SAS imorgon och höra om de kan göra ett undantag pga Diamondstatus och att jag var övertygad om att det gick att avboka ända fram till att man gått in genom security.

Skulle behöva boka om denna resa några dagar pga att personen jag ska möta fått covid.
 

Simon90

Medlem
Alttid vet jag inte men inget nytt påhitt, varit så senaste 5 åren iaf.
Edit. Lycka till och återkoppla gärna hur det gick.
Tur att det inte råkade hända med en bokning med avsevärt mer poäng då. Misstänker att det knappt är värt att ringa då egentligen, men det hade varit skönt om de gjorde det lite mer flexibelt, åtminstone med ombokningar om det är covid inblandat.
 

Mr Basic

Medlem
men det hade varit skönt om de gjorde det lite mer flexibelt, åtminstone med ombokningar om det är covid inblandat.
Nu tycker jag iofs att 24 timmar är rätt flexibelt och hade du kunnat uppvisa ett positivt Covid-test hade det nog löst sig men att även vänner (som inte ska resa) ska innefattas känns att begära lite väl mkt (enligt mig).
 

Emil123

Medlem
Skulle vilja göra en ändring i en award-resa, byta ut hemresan mot ett annat flyg. Antar jag måste vänta tills måndag för att ringa men kan jag boka resan så länge för att sedan lägga in den i ursprungliga bokningen? Så den inte blir uppbokad. Gäller en amex 2-4-1 bokning.
 
Toppen