Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Kort snabb fråga,

då jag inser att jag kan använda erbjudandet med 25% poängrabatt 40 min till och onsd-torsd.
Kan man fortfarande avboka sas poängresa gratis och få poängen tbx upp till 24 h före avresa (och skatterna också)?

Attachments

• IMG_6100.png
    IMG_6100.png
    410,1 KB · Visningar: 47
Kort snabb fråga,

då jag inser att jag kan använda erbjudandet med 25% poängrabatt 40 min till och onsd-torsd.
Kan man fortfarande avboka sas poängresa gratis och få poängen tbx upp till 24 h före avresa (och skatterna också)?
Nej. Fri avbokning av bonusresor togs bort för ca 2,5 år sedan eftersom många med för stora poängsaldon satt och tjuvhöll på flera parallella bokningar, inte minst interkontinental business, "utifall att" de skulle vilja ha dem och avbokade dem i sista stund:

Du hittar aktuella villkor/avgifter för SAS-bonusresor långt ner på den här sidan:
  • Avboka din resa mot en avgift fram till en timme före avgång. Alla giltiga poäng returneras till ditt EuroBonus-konto.
  • Boka om mot en avgift fram till en timme före avgång, förutsatt att dina poäng inte är utgångna.
  • Avgiften för avbokning/ombokning av inrikesflyg och flygresor inom Europa är 25 EUR/250 SEK/250 NOK/175 DKK/25 USD/32 CAD.
  • Avgiften för avbokning/ombokning av flygresor till/från Asien och Nordamerika är 75 EUR/750 SEK/750 NOK/525 DKK/75 USD/96 CAD.
Notera att reglerna är lite olika för SAS-bonusresor och SkyTeam-bokningar i flera avseenden. Eftersom du skriver om poängrabatt rör det sig väl om en SAS-bonusresa du överväger.

(Svaret ovan svarar på en helt annan fråga; fri avbokning inom 24 h gällde alla typer av biljetter och hade inte specifikt med bonusresor att göra.)

Jag har en bokning med Virgin ARN-LHR-LAS.
LHR-LAS lyfter 16.35 medan jag anländer på LHR kvällen innan, klockan 21.20.
Verkar som att jag är helt rökt vad gäller att hänga i Virgin Clubhouse hela dagen innan min flight va?
Behöver ju lämna flygplatsen för hotell. Och sedan återvända dagen efter.
Hade en förhoppning om att hänga i loungen från klockan 09. Men Virgin tillåter åtkomst tidigast tre timmar innan avgång – med undantag connections.
Jag HAR ju på pappret en connection men jag är väl rökt i och med att jag lämnar flygplatsen?
Alternativet är väl att stanna i terminalen över natten och gå in i loungen när dom öppnar klockan 06, men det är jag för gammal för.

Jag har en bokning med Virgin ARN-LHR-LAS.
LHR-LAS lyfter 16.35 medan jag anländer på LHR kvällen innan, klockan 21.20.
Verkar som att jag är helt rökt vad gäller att hänga i Virgin Clubhouse hela dagen innan min flight va?
Behöver ju lämna flygplatsen för hotell. Och sedan återvända dagen efter.
Hade en förhoppning om att hänga i loungen från klockan 09. Men Virgin tillåter åtkomst tidigast tre timmar innan avgång – med undantag connections.
Jag HAR ju på pappret en connection men jag är väl rökt i och med att jag lämnar flygplatsen?
Alternativet är väl att stanna i terminalen över natten och gå in i loungen när dom öppnar klockan 06, men det är jag för gammal för.
Tekniskt sett har du ju en connection, men själv hade jag aldrig spenderat mer än 3 timmar på Clubhouse, speciellt om alternativet är slapp morgon med hotellfrukost och häng till checkout. Då hinner du väl med lunch och pre-flight drink på Clubhouse. Eller checka in väskor och ta en förmiddag/lunch i London. Men vi har alla olika smak såklart :)

Gällande just din situation så hittar jag inte svart på vitt ifall du har rätt till lounge från morgonen, men jag misstänker att svaret är nej. Kan du kontakta Virgin och fråga vad som gäller?

Tekniskt sett har du ju en connection, men själv hade jag aldrig spenderat mer än 3 timmar på Clubhouse, speciellt om alternativet är slapp morgon med hotellfrukost och häng till checkout. Då hinner du väl med lunch och pre-flight drink på Clubhouse. Eller checka in väskor och ta en förmiddag/lunch i London. Men vi har alla olika smak såklart :)

Gällande just din situation så hittar jag inte svart på vitt ifall du har rätt till lounge från morgonen, men jag misstänker att svaret är nej. Kan du kontakta Virgin och fråga vad som gäller?
Ja, du har rätt, tre timmar får räcka. Piper in till stan under förmiddagen för nån mysig publunch.

Clubhouse kör frukost fram till typ klockan 13, och det är först då som det börjar bli kul och intressant. Det är väl förvisso trevligt med sprit och drinkar, men då kanske man vill ha annat än ägg, bacon, och bruna bönor till? Jag hade hellre tagit sovmorgon för att hålla jetlaggen borta.

Allt detta snack om feeder på SkyTeam award, hur är det med SAS Awards?

Hittar en SAS Bonus från CPH i C, men vill komma till CPH på en Economy Bonus. Går det om man bokar huvudsträckan online och sedan ringer för att lägga på feeder? Eller bättre att bara ringa in direkt? EBD, ifall det påverkar servicekvalité eller -avgifter.

Har två frågor till om boka Eurobonusresa.
Feederflight: Om jag reser ut från Arlanda till Chicago. Kan jag på hemresa lägga till en feederflight från, låt oss säga Arlanda- Umeå ?
(trots resan började på Arlanda)

Boka Eurobonusresa på SAS hemsida. Går det på något sätt att boka eurobonusresa med ex. CPH-EWR men välja hemresa EWR-ARN ?

Toppen