Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Det händer att utförande bolag bokar om en men generellt skulle jag säga att få Virgin (eller andra bolag) att genomföra ombokning av en SAS award är dock lättare sagt än gjort, därav är den bästa lösningen att hitta nya bonusplatser och boka om via SAS. Förutsatt att utförande bolag inte själva (automatiskt?) bokar om dig, vilket faktiskt händer ibland.
Hände mig nu i veckan, Virgin ställde in mitt flyg och bokade om mig till 5h tidigare från LHR. Problemet var att min connection till London då inte fungerade, skulle komma fram 3h efter flyget gick.

Då hamnar man i problemet att sas får försöka boka om feeder, som tur är finns det massor till just LHR så det går att lösa.
I just detta fall blev det dock bingo för egen del, Virgins ändring gjorde att jag gratis kunde boka av utresan då jag hittat en bättre tidigare.

Tror mitt case CPH-ATL-MCO är avslutat nu. Efter gårdagens samtal när slutlegget skulle ”attesteras” av back office på SAS, så ringde den trevliga agenten imorse från ett 08-nr. Hon sa att det skulle tillkomma ett par hundralappar i skatt totalt + 750kr i ombokningsavgift per person då det handlade om en Skyteambokning. Jag sa att detta var OK. Några timmar senare kom mail med bekräftade biljetter CPH-ATL-MCO. Kikade i MC-appen och det har bara dragits ett par hundra av SAS idag, så vi verkar ha sluppit 750kr ombokningsavgift p.p. Är EBD, om detta ev gjort skillnad vet jag inte. Jag har gnällt en del i BC tidigare på väldigt oberäknelig poängintjäning med partners (hyrbil, Amazon etc) men idag mkt nöjd med agenten, och att hon ringde upp, med snabbheten samt med slutpriset. Postar det tråden för Lyckade Eurobonusbokningar senare.

Avgifterna kommer att komma, kan dock ta 1v.

Toppen