Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Så här ser informationen ut hos SAS numera: https://www.sas.se/eurobonus/poang/anvand/partnerbonusresor/
"Vår kundservice kan hjälpa medlemmar att lägga till anslutningsflyg (inklusive i annan reseklass) till befintliga bonusbokningar. Anslutningsflyg är sträckor från Norden till någon av våra navflygplatser: CPH, ARN, OSL, AMS, PAR, LON."
Så det är bara på "hemmaplan" och till SK/KL/AF/VS-hubbarna det går att lägga till feeder/anslutningsflyg, enligt reglerna. Numera inget fritt ihopplockande av segment bara för att de är inom samma zon. Således behöver du hitta LGA/JFK-YYZ-CPH(?) med Delta + SAS(?) i en och samma sökning.
Detta enligt de skrivna reglerna, alltså! Det verkar ju vara lite varierande med vad agenterna kan fixa, så du kan ju alltid prova att ringa in och se hur det går, och göra några HUACA på det.

Skulle försöka boka allt direkt när du ringer in. Så länge allt är i samma klass ska det ju gå bygga leg-by-leg.

Nyfiken fråga, har någon här i tråden erfarenhet av hur lösningsorienterade SAS är när dom själva tabbar sig och missa ställa ut en biljett innan flighterna autocancelleras från bokningen? Tänker främst öppna platser på egna long haul avgångar för att lösa problemet.

Med andra ord pajat hela utresan och platserna som dom skulle ställa ut finns nu inte kvar på skyteam bolagen.

Nyfiken fråga, har någon här i tråden erfarenhet av hur lösningsorienterade SAS är när dom själva tabbar sig och missa ställa ut en biljett innan flighterna autocancelleras från bokningen? Tänker främst öppna platser på egna long haul avgångar för att lösa problemet.

Med andra ord pajat hela utresan och platserna som dom skulle ställa ut finns nu inte kvar på skyteam bolagen.
Berättelser från medlemmar visar att de har hyffsat stor flexibilitet att lösa sånt när SAS flyg finns som alternativ. Om så ej är fallet så är det inte så mycket mer de kan göra.

Bokade en SAS award CPH-ATL online och ringde in för att lägga till ATL-MCO, det skulle gå bra enligt agenten. Agenten skulle bara skicka vidare detta ”för attest”, så rätt att skatter dras. Nu ser jag CPH-ATL-MCO i appen, men har dock inte fått något mail med biljetterna. Ska jag sitta lugn i båten eller hur vet man säkert att det extra leget är klappat och klart?

Bokade en SAS award CPH-ATL online och ringde in för att lägga till ATL-MCO, det skulle gå bra enligt agenten. Agenten skulle bara skicka vidare detta ”för attest”, så rätt att skatter dras. Nu ser jag CPH-ATL-MCO i appen, men har dock inte fått något mail med biljetterna. Ska jag sitta lugn i båten eller hur vet man säkert att det extra leget är klappat och klart?

Hade nära identiskt fall av detta tidigare i veckan, du måste med största sannolikhet ringa in och ge ditt kreditkortsnummer igen för att skatterna blev inte exakt som det du fick meddelat på förhand.

Toppen