Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Kort snabb fråga,

då jag inser att jag kan använda erbjudandet med 25% poängrabatt 40 min till och onsd-torsd.
Kan man fortfarande avboka sas poängresa gratis och få poängen tbx upp till 24 h före avresa (och skatterna också)?

Attachments

• IMG_6100.png
    IMG_6100.png
    410,1 KB · Visningar: 10
Kort snabb fråga,

då jag inser att jag kan använda erbjudandet med 25% poängrabatt 40 min till och onsd-torsd.
Kan man fortfarande avboka sas poängresa gratis och få poängen tbx upp till 24 h före avresa (och skatterna också)?
Nej. Fri avbokning av bonusresor togs bort för ca 2,5 år sedan eftersom många med för stora poängsaldon satt och tjuvhöll på flera parallella bokningar, inte minst interkontinental business, "utifall att" de skulle vilja ha dem och avbokade dem i sista stund:

Du hittar aktuella villkor/avgifter för SAS-bonusresor långt ner på den här sidan:
  • Avboka din resa mot en avgift fram till en timme före avgång. Alla giltiga poäng returneras till ditt EuroBonus-konto.
  • Boka om mot en avgift fram till en timme före avgång, förutsatt att dina poäng inte är utgångna.
  • Avgiften för avbokning/ombokning av inrikesflyg och flygresor inom Europa är 25 EUR/250 SEK/250 NOK/175 DKK/25 USD/32 CAD.
  • Avgiften för avbokning/ombokning av flygresor till/från Asien och Nordamerika är 75 EUR/750 SEK/750 NOK/525 DKK/75 USD/96 CAD.
Notera att reglerna är lite olika för SAS-bonusresor och SkyTeam-bokningar i flera avseenden. Eftersom du skriver om poängrabatt rör det sig väl om en SAS-bonusresa du överväger.

(Svaret ovan svarar på en helt annan fråga; fri avbokning inom 24 h gällde alla typer av biljetter och hade inte specifikt med bonusresor att göra.)

Toppen