Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Har två frågor till om boka Eurobonusresa.
Feederflight: Om jag reser ut från Arlanda till Chicago. Kan jag på hemresa lägga till en feederflight från, låt oss säga Arlanda- Umeå ?
(trots resan började på Arlanda)

Boka Eurobonusresa på SAS hemsida. Går det på något sätt att boka eurobonusresa med ex. CPH-EWR men välja hemresa EWR-ARN ?
Ja och ja, det sista kallas open jaw och är tillåtet.

Allt detta snack om feeder på SkyTeam award, hur är det med SAS Awards?

Hittar en SAS Bonus från CPH i C, men vill komma till CPH på en Economy Bonus. Går det om man bokar huvudsträckan online och sedan ringer för att lägga på feeder? Eller bättre att bara ringa in direkt? EBD, ifall det påverkar servicekvalité eller -avgifter.

Personligen skulle jag boka CPH C online. Sedan vänta tills det fanns en retur och i samband med att den läggs till genom att ringa in också lösa feeder. På det sättet undviker du 2x nya ombokningsavgifter.

Hur får du till en annan destination på returen än resans startpunkt på hemsidan, måste inte det göras via telefon?
Annan slutstation än man startat från måste bokas via telefon. Det går (iaf tidigare) att boka annan avresestation på hemresan online. (Båda i kombination är inte tillåtet)

Edit: Destination open jaw har alltså iaf tidigare gått att boka online, medan origin open jaw kräver ett samtal.

Last edited:
Toppen