Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Försökte lägga till retur på en redan bokad resa. Fick efter 2h väntan veta att det inte gick att göra så med SkyTeam. Stämmer detta verkligen? De påstod att de inte kunde returnera poängen för enkelresan och dra för ToR-resan.

Kan skatterna verkligen ha blivit rätt här?
Resan är för 1 person.
Jag bokade först en skyteam award med 2-4-1 online lhr-yyz-jfk-lhr.
Ca 4500 i skatter.
Ringde in för att boka om och lägga på stockhol så det blir
Arn-lhr-yyz-jfk-lhr-arn.

Nu har jag fått betala 500kr extra i skatter. Borde inte skatterna blivit lägre i och med att jag slipper Englands höga skatter?
Resan är i september.

Last edited:
Ca 4500 i skatter.
Arn-lhr-yyz-jfk-lhr-arn.

Nu har jag fått betala 500kr extra i skatter. Borde inte skatterna blivit lägre i och med att jag slipper Englands höga skatter?
Resan är i september.
Gissar på att besparingen du gör för att inte påbörja resan på LHR inte är tillräckligt pga den extra flygplatsen du besöker. Dessutom har du kvar LHR så måste ändå besöka det.

Gissar på att besparingen du gör för att inte påbörja resan på LHR inte är tillräckligt pga den extra flygplatsen du besöker. Dessutom har du kvar LHR så måste ändå besöka det.
Men APD är väl ca 2500-3000SEK för business låndistans, och tidigare (Star Alliance-tiden), fick jag alltid tillbaka en ordentlig summa vid denna typ av ombokning men kanske är andra tider nu då.

Resan är för 1 person.
Ca 4500 i skatter.
Arn-lhr-yyz-jfk-lhr-arn.

Resan är i september.
För mig drogs nya skatten och några dagar senare krediterade de det som skulle betalas tillbaka. Fick tillbaka typ 2500 kronor

När detta med SkyTeam begav sig, så tyckte jag en stor förbättring var att poängen för SK-flygningar trillade in i princip innan man kommit fram till gaten. Appen brukade plinga till när jag stängde av flygplansläget.

Men senaste resorna har det inte funkat alls så, och jag sitter för tillfället och väntar in poäng för en flygning i tisdags.
Har ni andra märkt en liknande regression, eller kanske något mönster i detta? Ni som har insikt i det tekniska, vågar ni er på en gissning varför detta skett?

Det är egentligen ingen ko på isen, men tyckte det var kul att få poängen direkt, bättre endorfinkick än alla skruttiga sociala medier.

Screenshot_20250116-185250.png

När detta med SkyTeam begav sig, så tyckte jag en stor förbättring var att poängen för SK-flygningar trillade in i princip innan man kommit fram till gaten. Appen brukade plinga till när jag stängde av flygplansläget.

Men senaste resorna har det inte funkat alls så, och jag sitter för tillfället och väntar in poäng för en flygning i tisdags.
Har ni andra märkt en liknande regression, eller kanske något mönster i detta? Ni som har insikt i det tekniska, vågar ni er på en gissning varför detta skett?

Det är egentligen ingen ko på isen, men tyckte det var kul att få poängen direkt, bättre endorfinkick än alla skruttiga sociala medier.
Fick poängen vid touch down på Arn-Osd i tisdags.

Toppen