Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Ja, precis. Men samtidigt står det ju såhär.

"Vårt Customer Service-team kan hjälpa medlemmar med att lägga till anslutningsflyg (inklusive flygningar i en annan bokningsklass) på befintliga bonusbokningar hos partnerflygbolag om den ursprungliga bokningens pris inte ändras (inrikes eller bokning i samma geografiska zon) och om bokningen görs i samma eller en lägre bokningsklass jämfört med den ursprungliga bokningen."

Jag tolkar det som att en originalresa måste vara i samma bokningsklass men sedan kan man ringa in och ändra resan och lägga på anslutningsflighter i en annan bokningsklass? Du borde alltså först ha kunnat boka AMS-MAD-CUN i business och få den biljetterad och klar. Sedan ringa in och lägga till ARN-AMS i ekonomi och betala 150 kr för ändringen. Någon mer som förstått reglerna på detta sätt?

Ja, tolkar på samma sätt. Jag har bara hunnit testa en gång. Då bokade jag själv på nätet SFO-LHR i Virgin upper class. Sedan ringde jag in och la till LHR-ARN i SAS ekonomi och betalade 150 kr

Någon som har lyckats ändra sittplats på Kenya Airways-resa bokad som award? Funkar varken via SAS eller direkt via Kenya Airways

Ja, tolkar på samma sätt. Jag har bara hunnit testa en gång. Då bokade jag själv på nätet SFO-LHR i Virgin upper class. Sedan ringde jag in och la till LHR-ARN i SAS ekonomi och betalade 150 kr
Fick det bekräftat av en mycket kunnig agent nu att precis så är det. Dock verkar inte alla agenter veta om det.

Samma agent lyckades boka mig arn-ams-lhr-nbo//nbo-cdg-arn, allt i business.

Dock var det inte möjligt att lägga på nbo-sez eller sez-nbo (i ekonomi), han sa att platserna försvann när han skulle koppla flygen ihop med min befintliga bokning. Någon som lyckats boka en liknande resa till Seychellerna och har något tips?

Någon som har lyckats ändra sittplats på Kenya Airways-resa bokad som award? Funkar varken via SAS eller direkt via Kenya Airways
Prova AF/KLM, TAROM. Minns att jag kunde välja plats genom deras system

Dum fråga kanske, men aldrig bokat SAS bonusresa long-haul, men hur funkar det med upgrades med rena SAS-award? Får man poäng för upgrade eller inte?

Ser inte att det är vidöppet. Möjligen att BOS har något bättre tillgänglighet men till varken LAX, SFO, MIA hittar jag ingen ovanlig hög tillgänglighet i biz närmaste månaden. De brukar släppa fler award en månad före

Last edited:
Har hittat en vettig utresa för tre personer i business och tänkte lägga på hemresan vid ett senare tillfälle om den dyker upp. Tanken är att jag ska applicera vouchers 2-4-1 när jag hittat hemresan. Frågan nu är om det kommer bli problem om jag bokar tre pers på samma bokning och sedan vill applicera voucher? Detta då vouchers endast kan användas för max två pers. Hade ni gjort en bokning för tre eller två separata bokningar?

Toppen