Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Visa bifogad bild 160794

rimlig skatt för 2 personer lhr - las? är APD på 3000 kr per person något LHR-unikt?
Om det är rimligt är väl subjektivt, men UK har dessa skatter med start i UK så det är helt i sin ordning.

Som andra redan sagt så blir det billigare när du lägger till en feeder flight. Bokade liknande själv och blev 5000 i skatter som sedan sänktes till omkring 2500 när feeder flights lagts till.

Jag har bokat en utresa Business till andra sidan planeten via SkyTeam awards. Jag har hittat en synlig hemresa Open Jaw från samma destination, men med annan flygplats i Europa som hemkomst. Visst ska detta gå att para ihop till en tur och returresa med poängrabatt? SAS kundservice kunde själv se resan, men deras system vägrade lägga till hemresan till mig av någon anledning. Tekniskt problem eller vad kan det bero på? KLM är utförande bolag.

Jag har bokat en utresa Business till andra sidan planeten via SkyTeam awards. Jag har hittat en synlig hemresa Open Jaw från samma destination, men med annan flygplats i Europa som hemkomst. Visst ska detta gå att para ihop till en tur och returresa med poängrabatt? SAS kundservice kunde själv se resan, men deras system vägrade lägga till hemresan till mig av någon anledning. Tekniskt problem eller vad kan det bero på? KLM är utförande bolag.
En enkel open jaw ska vara ok, dock ej en dubbel om det är det du försöker med.

På temat open jaw.

Hittade en resa ut och hem via awardfares som enkelresor (verifierade via sas hemsida). Försökte ringa in och agenten kunde inte alls se de businessbiljetterna ut som jag såg i realtid. Försökte med ”de kanske sålt slut”. La på. Bokade utresan som enkel. Men plötsligt var hemresan borta.

Kan agenten lagt beslag på biljetterna i nåt bokningsskede så de är låsta en viss tid? Eller ska jag tänka att nån just samtidigt bokade dem och att hela semestern bör planeras om? Gäller Nordamerika nästa november. Så funderar på nytt försök imorgon, men just nu lite trött

IMG_5103.jpeg
Någon som vet vad detta innebär? Vill gärna nyttja kampanjen för att boka till Dublin! Funkar inte i webbläsaren heller.

Det kan ju vara divorced segments, att de två resorna inte går att kombinera av någon anledning.
Låter osannolikt givet att båda var KLM flighter via Amsterdam.

Grundplan är att resa ut till plats A och bila till plats B. Just nu är mitt alternativ att boka in och ut från samma stad och köpa billig inrikes däremellan.

Toppen