Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Det finns massa married segments i Sky Team. Tex har jag hittat avresa enligt följande

OSL-ARN-CPH-AMS-XXX

Men söker man från ARN, CPH, AMS så blir det ingen träff. Hur sånt hänger ihop är över mitt förstånd, men jag har bara gillat läget.
Detta måste ju vara renodlade buggar i algoritmen. Förstår syftet med feeder flights och att man vill fösa från specifika platser men denna typ av ITN skapar vad som verkar vara rena merkostnader.

Detta måste ju vara renodlade buggar i algoritmen. Förstår syftet med feeder flights och att man vill fösa från specifika platser men denna typ av ITN skapar vad som verkar vara rena merkostnader.
SAS visar ju vad som är tillgängligt och om de satt ihop married segments på det sättet blir det ju så. Married segment är mig veterligen inte en "algoritm".

På en Skyteam bokning, finns det en möjlighet att flyga Premium Eco? T.ex. så har jag en resa CPH-LAX med SAS, och sedan vidare från LAX med AF, allt i ekonomi. Om jag hittar CPH-LAX i Eco+ senare, kan jag boka om mina Ekonomibiljetter till eco+ för den sträckan?

Jag är rädd att svaret är glasklart, men testar ändå. Är det helt fullständigt regelvidrigt att försöka att ens tänka tanken att boka sky team award från Europa till Sydamerika enlig AAA-XXX ut, och YYY-BBB som en T/R med 2-4-1?
Alltså är det no-no pga dubbel open jaw, även om AAA och BBB, samt XXX och YYY ligger i samma zon?

Jag är rädd att svaret är glasklart, men testar ändå. Är det helt fullständigt regelvidrigt att försöka att ens tänka tanken att boka sky team award från Europa till Sydamerika enlig AAA-XXX ut, och YYY-BBB som en T/R med 2-4-1?
Alltså är det no-no pga dubbel open jaw, även om AAA och BBB, samt XXX och YYY ligger i samma zon?

Ja, det ska inte gå. Att det är samma zon spelar ingen roll tyvärr

Det där har aldrig gått och har inget med skyteam att göra utan är en regel från sas.

Kan jag boka både huvudresan och feederflighterna på en gång om jag ringer in, eller måste jag boka huvudresan först och därefter feederflighterna? Det vore smidigare att boka allt samtidigt via telefon för att spara tid, minska stress kring biljetteringen och eventuellt undvika extra ombokningsavgifter.
Citerar mig själv för en datapunkt. När jag bokade idag kunde jag boka feeder flights:en direkt utan en extra ombokningsavgift. Agenten nämnde att hon hade tagit bort en avgift. Under samtalet förstod jag inte vad hon pratade om men förmodligen den avgiften hon syftade på.

Citerar mig själv för en datapunkt. När jag bokade idag kunde jag boka feeder flights:en direkt utan en extra ombokningsavgift. Agenten nämnde att hon hade tagit bort en avgift. Under samtalet förstod jag inte vad hon pratade om men förmodligen den avgiften hon syftade på.
Vilken tur! För mig blev det tvärt om. Jag lade till en feeder flight via telefon och de sa att en avgift på €15 skulle läggas på då. Jag fick ett kvitto på mailen på €15 men sen har de på kortet dragit €45 (dvs som om man bokat hela resan via telefon)..

Vilken tur! För mig blev det tvärt om. Jag lade till en feeder flight via telefon och de sa att en avgift på €15 skulle läggas på då. Jag fick ett kvitto på mailen på €15 men sen har de på kortet dragit €45 (dvs som om man bokat hela resan via telefon)..
Det är inte så att ni är 3 resenärer (3x €15)?

Toppen