Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Lyckades lägga på connection kring lunch...

inte biljetterad ännu... så vet inte om skatten. Agenten förstod inget om att London hade högre skatt iaf när jag fråga om jag inte borde få tillbaka. Får hålla utkik.

Datapunkt. Det fanns LPI-AMS-LHR på sas sökmotor... det kunde de inte lägga dit...

ARN-LHR åt båda hållen med SAS gick bra...

Om det är rimligt är väl subjektivt, men UK har dessa skatter med start i UK så det är helt i sin ordning.

Som andra redan sagt så blir det billigare när du lägger till en feeder flight. Bokade liknande själv och blev 5000 i skatter som sedan sänktes till omkring 2500 när feeder flights lagts till.
Det gäller att vara med när det gäller SAS...

Ringde som sagt in igår och la till feeder flights ToR ARN.
Fick biljetterna nu på förmiddagen. Eller snarare jag fick ett textbaserat mail istället för de sedvanliga pdf-filerna. Mailet innehöll de nya flighterna och också i appen kunde jag nu se ARN-LHR-LAS tur o retur.

INGENTING om skatter och avgifter. Kikar kortet. Då har de mycket riktigt dragit 600 kr (2 x 300 kr) i ombokningsavgift. Men de hade blåst mig på skatteåterbetalningen.

Ringer in. Agent 1 fattar inget. Agent 2 (Någon Christer), förstod direkt. Ringde Eurobonus och lovar jag ska få korrekta pdfer utställda med korrekt skatteberäkning...

Att man ska alltid behöva lägga 10 samtal per bonusbokning för att saker ska bli rätt... ruskigt irriterande.

• Gilla
Reactions: Gus

Fick biljetterna nu på förmiddagen. Eller snarare jag fick ett textbaserat mail istället för de sedvanliga pdf-filerna. Mailet innehöll de nya flighterna och också i appen kunde jag nu se ARN-LHR-LAS tur o retur.

INGENTING om skatter och avgifter. Kikar kortet. Då har de mycket riktigt dragit 600 kr (2 x 300 kr) i ombokningsavgift. Men de hade blåst mig på skatteåterbetalningen.

Ringer in. Agent 1 fattar inget. Agent 2 (Någon Christer), förstod direkt. Ringde Eurobonus och lovar jag ska få korrekta pdfer utställda med korrekt skatteberäkning...

Att man ska alltid behöva lägga 10 samtal per bonusbokning för att saker ska bli rätt... ruskigt irriterande.
Säker på att de helt enkelt inte bara hade hunnit ställa ut de nya biljetterna ännu? Har själv aldrig varit med om att man inte får biljetterna som pdf trots att de biljetterat.

Säker på att de helt enkelt inte bara hade hunnit ställa ut de nya biljetterna ännu?
Andra agenten sa att de hade gjort helt fel. Jag tror helt sonika de såg jag skulle betala mindre skatt och sket i göra en återbetalning...?

Och hade ju fått dessa mail vid 8:30 ish (jag ringde 12)

Aldrig sett den typen av mail innan. De innehåller biljettnummer längre ned iaf.

1734522023099.png

Aldrig sett den typen av mail innan. De innehåller biljettnummer längre ned iaf.

Visa bifogad bild 160820
Det här mailet får man alltid när man ber om det för att gå igenom att alla namn och flighter är korrekta i bokningen innan man ber dom att biljettera.
Bara en gång jag inte fått ett sånt här mail, för jag då va ensam i min bokning och behövde inte kontrollera så mycket,

Det här mailet får man alltid när man ber om det för att gå igenom att alla namn och flighter är korrekta i bokningen innan man ber dom att biljettera.
Bara en gång jag inte fått ett sånt här mail, för jag då va ensam i min bokning och behövde inte kontrollera så mycket,
underligt. haft nog gjort 12-15 bonusbokningar med i snitt 3-4 ändringar utan att få det mailet.

Men vad bra då lär jag få biljettpdferna och min skattejustering också då :)

(jag har aldrig bett om mailet och gjorde det inte nu heller, och de har ju tagit ut ombokningsavgiften)

underligt. haft nog gjort 12-15 bonusbokningar med i snitt 3-4 ändringar utan att få det mailet.

Men vad bra då lär jag få biljettpdferna och min skattejustering också då :)

(jag har aldrig bett om mailet och gjorde det inte nu heller, och de har ju tagit ut ombokningsavgiften)
Man får det ibland men inte alltid om man inte ber om det. Ombokningsavgift tas alltid ut separat från återbetalning av skatter är min erfarenhet. Gissar alltså att de inte försökt blåsa dig utan att pdf-biljetter och återbetalning kommer inom kort.

Kan du välja platser på de tillagda flighterna? Om inte så är ombokningen inte biljetterad ännu.

Min erfarenhet är att höjda skatter och avgifter dras direkt, och återbetalning av sänkningar kommer inom några bankdagar på kortet. Man kan inte "kvitta" en höjning mot en sänkning och bara betala differensen.

Det tar några dagar för återbetalningen av skatter. För mig så debiterades fulla skatter och tog 3-4 dagar till de krediterade summan jag skulle få tillbaka. Så att de försöker blåsa dig skulle jag nog inte säga (om det nu inte är så att de inte betalat tillbaka på en vecka).

Jag fick ett mail om hur mycket skatterna var/vad som skulle betalas tillbaka och några dagar senare var det krediterat.

Blåsa var väl lite fel ordval. Okunskap/slarv hade varit bättre. Sorry.

Jag tror snarare bara inget hade skett om jag inte hade ringt igen. Vilket agenten också sa. Som jag skrev ovan sa han ju att de hade gjort fel, han sa även tur att du har koll.

Jag är medveten om att återbetalningen tar ett par dagar men att i normalfallet brukar jag se hur mycket som ska komma tillbaka direkt när jag får biljetterna.

(har förövrigt fortfarande inte fått något mail med biljetterna i pdf och vad skatterna blir).

Toppen