Ja det kan jag. Den är biljetterad.Min erfarenhet är att höjda skatter och avgifter dras direkt, och återbetalning av sänkningar kommer inom några bankdagar på kortet. Man kan inte "kvitta" en höjning mot en sänkning och bara betala differensen.
Ja det kan jag. Den är biljetterad.Min erfarenhet är att höjda skatter och avgifter dras direkt, och återbetalning av sänkningar kommer inom några bankdagar på kortet. Man kan inte "kvitta" en höjning mot en sänkning och bara betala differensen.
Dessa är ovärdeliga för att kontrollera att allt är korrekt innan man avslutar samtalet. Dessutom innehåller de oftast alternativa PNR (som t ex TK och ET brukar nyttja).Andra agenten sa att de hade gjort helt fel. Jag tror helt sonika de såg jag skulle betala mindre skatt och sket i göra en återbetalning...?
Och hade ju fått dessa mail vid 8:30 ish (jag ringde 12)
Aldrig sett den typen av mail innan. De innehåller biljettnummer längre ned iaf.
Visa bifogad bild 160820
TackDessa är ovärdeliga för att kontrollera att allt är korrekt innan man avslutar samtalet. Dessutom innehåller de oftast alternativa PNR (som t ex TK och ET brukar nyttja).
Lika mycket som de har fel när det gäller triviala saker så gissar jag det är lika mycket fel åt andra hållet.Blåsa var väl lite fel ordval. Okunskap/slarv hade varit bättre. Sorry.
Jag tror snarare bara inget hade skett om jag inte hade ringt igen. Vilket agenten också sa. Som jag skrev ovan sa han ju att de hade gjort fel, han sa även tur att du har koll.
Jag är medveten om att återbetalningen tar ett par dagar men att i normalfallet brukar jag se hur mycket som ska komma tillbaka direkt när jag får biljetterna.
(har förövrigt fortfarande inte fått något mail med biljetterna i pdf och vad skatterna blir).
Man säger (till agenten) att man vill ha resplanen skickad till sig innan de bekräftar bokningen och avslutar samtalet. Då hinner man kolla genom datum, tider, stavning osv.Tack
Vad ber man om för att få dem? Denna fick jag som sagt dygnet efter jag ringt in.
Kan man på något sätt via kalendervy eller liknande filtrera att endast visa EB resor där business finns tillgängligt till vald destination?
De lyckades inte idag heller, så det är något som blockar möjligheten. Jag köpte två enkelresor för säkerhetsskull, men det kommer på bekostnad att jag offrar 26 000 poäng vilket känns tråkigt. Någon som lyckats att boka om två SkyAwards enkelresor till en tur och returresa?Jag har bokat en utresa Business till andra sidan planeten via SkyTeam awards. Jag har hittat en synlig hemresa Open Jaw från samma destination, men med annan flygplats i Europa som hemkomst. Visst ska detta gå att para ihop till en tur och returresa med poängrabatt? SAS kundservice kunde själv se resan, men deras system vägrade lägga till hemresan till mig av någon anledning. Tekniskt problem eller vad kan det bero på? KLM är utförande bolag.
Ska väl inte funka alls? Behöver avboka ena och omboka den andra.De lyckades inte idag heller, så det är något som blockar möjligheten. Jag köpte två enkelresor för säkerhetsskull, men det kommer på bekostnad att jag offrar 26 000 poäng vilket känns tråkigt. Någon som lyckats att boka om två SkyAwards enkelresor till en tur och returresa?
Rutten jag bokat nu är Business båda vägarna med KLM:
Enkel: Arlanda -> Amsterdam -> Cancun
Enkel: Cancun -> Amsterdam -> Paris
Problemet är att SAS inte lyckades boka hemresan enligt ovan trots att jag då bara bokat utresan. Helst vill jag ju kombinera båda resorna till en tur och returresa. SAS kunde se hemresan som jag ville lägga till i bokningen och de trodde att det skulle fungera, men de återkom och sa att det av någon anledning inte fungerar att lägga till den på samma bokning. Nu bokade jag den dock enkel hem för att inte riskera att gå miste om biljetten.Ska väl inte funka alls? Behöver avboka ena och omboka den andra.