Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hur gick det?

Jag har sedan SAS gick över till SkyTeam inte fått en enda biljett biljetterad samma dag vid ändring. När jag sedan har hört av mig lite drygt 24 timmar efter ändring så har jag fått höra typ: "Ja, det är flera problem med denna bokning, vänta kvar... [pausmusik]". Sedan har det, förmodligen efter att agenten pratat med Eurobonusavdelningen, löst sig samma dag.

Vad har ni andra för erfarenheter?
Ringde in när ej var löst, då hade agent nr 1 råkat boka in en code-share flight med air mauritius (sa den nya agenten jag prata med) vilket SAS ej kan biljettera. Nya agenten (agent 2) boka en ny resa som vi hittade tillsammans, där tog det också +24h för biljettering, så ringde in igen. Agent 3 som jag kom fram till då sa då att agent 2 hade bokat in en biljett som var whitelisted och ej kan biljetteras igen..... Ringer in igen, är smått irriterad så agent 4 kopplar direkt in sin "mentor" som får lösa det. Så nu har vi 2 full business ARN-MRU med stop i AMS och CDG lösta. Men man måste ligga på.

EDIT: När det väl var biljetter som var OK att biljettera tog det ish 3h att det skulle gå igenom.

Kanske en dum fråga men tillämpas samma regler på Skyteam-partnerbokningar som gällde med Star Alliance tidigare vad avser poängåtgång om man har olika bokningsklasser på utresan och hemresan? Alltså att det på en t/r blir poängsatt för business i ena riktningen och ekonomi i den andra? Tidigare i Star Alliance så "smittade" poängpriset för det dyraste benet av sig på hela bokningen.

Kanske en dum fråga men tillämpas samma regler på Skyteam-partnerbokningar som gällde med Star Alliance tidigare vad avser poängåtgång om man har olika bokningsklasser på utresan och hemresan? Alltså att det på en t/r blir poängsatt för business i ena riktningen och ekonomi i den andra? Tidigare i Star Alliance så "smittade" poängpriset för det dyraste benet av sig på hela bokningen.
En av bokningarna under helgen jag gjorde var just "business i ena riktningen och ekonomi i den andra" och landade på 82 500 + 45 000 = 127 500 EuroBonus poäng.

Att jämföra med en annan bokning under samma helg som business åt båda håll och landade på 82 500 + 82 500 = 165 000 EuroBonus poäng.

Så ingen "smitta" med SkyTeam? :p

Har väl aldrig varit så på Star Alliance-bokningar? Och inte sett något om att det ska ha ändrats nu i SkyTeam. Tror att folk hade reagerat mycket mer ifall så var fallet!

Kunde man söka open jaw online med *A-awards? Vill minnas att jag alltid fick ringa in för mina open jaw.

Om man var lite kreativ så gick det. Jag bokade en open jaw *A ett par veckor innan alliansbytet. Lyckades dock inte applicera voucher när jag gjorde så, utan fick betala fullt pris och sen ringa in dagen efter och applicera den.
Med Skyteam-bokningen så verkar dock denna metod inte funka längre.

Jag gav upp och avbokade... hittade ett annat alternativ med skyteam.

Dokc har jag 4x150kr x 2 jag inte fått åter i ombokningsavgift. Resten får jag återbetalt. I princip anser jag mig ha rätt att få tillbaka dessa 1200 kr då de var förändringar i min bokning jag sen inte kunde nyttja pga cancelerat flight. Får väl skicka via feedback....

Toppen