Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Ni har ju såklart inte en aning men tänker ändå att ni kan göra betydligt mer kvalificerade killgissningar. När tror vi att man kan kombinera fler vouchers i samma bokning? Eller rättare sagt, är det värt att vänta lite till och se om det dyker upp?

Jag planerar för att åka iväg om ca 1,5 månad. Måste helst bokas 15 september för ledighet med arbetsgivaren men inte hugget i sten.
2 vuxna, 4 barn. Destination tages vad som finnes.
Värt att vänta ut det för att få alla på samma bokning, tänker jag. Men om de inte fixar till det, boka 2 äldsta barnen på en bokning? (13år, 10 år)?

Ni har ju såklart inte en aning men tänker ändå att ni kan göra betydligt mer kvalificerade killgissningar. När tror vi att man kan kombinera fler vouchers i samma bokning? Eller rättare sagt, är det värt att vänta lite till och se om det dyker upp?

Jag planerar för att åka iväg om ca 1,5 månad. Måste helst bokas 15 september för ledighet med arbetsgivaren men inte hugget i sten.
2 vuxna, 4 barn. Destination tages vad som finnes.
Värt att vänta ut det för att få alla på samma bokning, tänker jag. Men om de inte fixar till det, boka 2 äldsta barnen på en bokning? (13år, 10 år)?
Min gissning:
Till 15 sep nej
Till nästa år kanske

241 verkar ha varit det som strulat mest för SAS senaste veckan.

Eller vad menas med "Endast en förmån kan användas per bokningstillfälle."? Är det att du inte kan använda två vouchers på samma person/personer? Det kanske stod så tidigare också?

Eller vad menas med "Endast en förmån kan användas per bokningstillfälle."? Är det att du inte kan använda två vouchers på samma person/personer? Det kanske stod så tidigare också?
Det verkar onekligen så. Spekulationer om att det varit en teknisk begränsning verkar inte stämma om man läser nedan:

Förmånen kan erhållas maximalt två gånger per år. Om två förmåner erhållits kan dessa inte nyttjas vid samma bokningstillfälle.

Som nybliven tvåbarnsfar känns det som makaber timing… Också förvånad att ingen fångade detta utan de flesta verkar överens om att mailet från Amex var en bekräftelse på att ”ingenting ändras” efter 1 sept.

• Gilla
Reactions: Gus
Att man inte kunnat använda två vouchers i samma bokning upplever jag som en hyfsat gammal begränsning. Jag har en sån bokning för min familj över nyår till Bkk på två PNR (identiskt ITN).

Att man inte kunnat använda två vouchers i samma bokning upplever jag som en hyfsat gammal begränsning. Jag har en sån bokning för min familj över nyår till Bkk på två PNR (identiskt ITN).
Det är inte en gammal begränsning utan har kommit i samband med alliansbytet. Jag har en *A-bokning gjord i slutet på aug i år för resa för 4 personer på samma PNR, två vouchers använda.

SAS kunne dele opp betalingen ved bruk av flere vouchers på Star Alliance-bookinger, dette er ikke lenger mulig i nytt SkyTeam-system:
1725781064747.png

1725781097570.png

• Gilla
Reactions: Gus
Det är inte en gammal begränsning utan har kommit i samband med alliansbytet. Jag har en *A-bokning gjord i slutet på aug i år för resa för 4 personer på samma PNR, två vouchers använda.
Jag tror därmed det är en rätt okontroversiellt antagande att det har alltid funnits back-end strul med att använda två vouchers och SAS kan ha tagit steget att bara stänga denna möjlighet nu.

En då lite kopplad fråga, vad måste jag tänka på när jag bokar samma "resa" som två olika bokningar? Är det risk att den ena bara ställs in/överbokad? Bevisa att respektive förälder får åka med ett barn? Oavsett om båda checkar in? Att sätesval kostar gör det inte roligare heller då antagligen bara familjer i samma bokning garanteras sitta nära varandra.

Toppen