En nybörjarfråga troligtvis, men jag har bokat min första bonusresa till New York om ett par veckors tid. Resan är med SAS ToR och bokades direkt på SAS hemsida. Nu har jag börjat kolla på en eventuellt senarelägga hemresan med ett par dagar och jag hittar inga tillgängliga bonusresor med SAS de datumen men jag har hittat flera stycken med både Swiss, Luft Hansa och Austrian de dagar vi kan tänka oss att åka hem. Är det möjligt att behålla utresan men boka om hemresan från SAS till en star alliance flygning genom att ringa in? Antar att man då även åker på ombokningsavgift för resan också?
Det går, men du kommer åka på:
1.) Ändringsavgift från Sas på 750kr per person
2.) Ett högre poängpris för resan. Du får betala poängpriset enligt Star Alliance poängtabell, dvs 130k tor för Business & 70k tor för Ekonomi jämför med 100k & 60k direkt med Sas.
3.) Lite högre skatter & avgifter (bla. en Star Alliance-avgift på 450kr per person)
Ett alternativ är att ha lite is i magen för att se om Sas öppnar upp fler platser. I sådana fall åker du "bara" på 750kr per person i ändringsavgift.