Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Ska till Japan över jul på en *A-resa. Biljetten bokad till och från Tokyo Haneda, men vi tänkte ändå passa på att besöka Osaka under resan.

Hade ni valt att lägga på det leget i ANA ekonomi i detta läge? Jag tänker att det bli smidigare och billigare än att hålla på med väskor, åka in till Tokyo och byta till tåg osv, men undrar om det finns något jag inte beaktar riskmässigt för denna ombokning? Connection time är 1 timme 55 min och flighten går till Osaka ITM. Enlighet flightera verkar den gått dagligen utan avbrott hela förra året.
Bumpar mig själv lite skamlöst här, sorry.

Hur resonerar ni kring att ändra ”småsaker” i era bokningar med *A som utförs efter utträdet? Värt det eller trumfar riskerna? Tänker om ex. sista benet blir inställt eller liknande innan avresan sker.

MCT på Haneda internationellt-inrikes verkar vara två timmar så jag får dock i så fall ta ett alternativ med cirka 4h bytestid..

Ska ni åka direkt till Osaka efter ni landat? Tåget är ju väldigt smidigt, inte så dyrt, går förmodligen lika snabbt om inte snabbare, mer flexibelt + skickar ni väskorna i förvägl så slipper ni det också. Ta en bento och titta på utaikten, sätt er på rätt sida för att se Mt Fuji.

Ska ni åka direkt till Osaka efter ni landat? Tåget är ju väldigt smidigt, inte så dyrt, går förmodligen lika snabbt om inte snabbare, mer flexibelt + skickar ni väskorna i förvägl så slipper ni det också. Ta en bento och titta på utaikten, sätt er på rätt sida för att se Mt Fuji.
Tittade närmare på detta och du har helt rätt. Förstod inte att det var så smidigt att skicka bagaget direkt från HND samt att bytet till Shinkansen var så snabbt. Tack!

Ja, skicka bagage är väldigt smidigt. Antar det går att få same-day delivery, vi skickade alltid dagen innan när vi var där. Från Tokyo->Osaka sitt på plats E om ni vill ha utsikt mot Fuji, kan behöva gå igenom en del vagnar/avgångar för att hitta dessa platser dock (vi var där i April så kanske var mer folk då).

Tydligen behöver man klicka ur SAS Eurobonus, men då ser man en del Lufthansa etc de närmaste dagarna. Tack!
Ja Ursäkta, glömde nämna det, går fortfarande inte att söka på platser ombord SAS metall, men om du använder tillgänglighet för Air Canada så borde tillgängligheten stämma hyffsat så länge det INTE är flighter opererade av Air Canada själva.

Tillgängligheten stämmer dock inte helt 100, tex så kunde agenter jag pratade med se FLER platser på vissa flighter än vad som visades online, men stämmer bra på det stora hela.

Har en SAS *A bonusresa till CGK. Börjar med LH till MUC, sen TK vidare till IST och CGK. Någon som vet om man kan checka in hela vägen på antingen LH/TK, eller åtminstone i MUC airside?

När jag flög motsvarande i höstas till BKK (visserligen med LH från FRA - IST och Thai Airways från IST -BKK) var jag tvungen att uppsöka ett transfercenter i IST för att få boardingkort till sista benet. Har tight connection så det vore minst sagt ej optimalt.

Last edited:
Flög ARN-FRA-IST-CGK juni 22 och var då tvungen att gå till transferdesk i IST. Hade fått boardingpass på ARN till IST men dessa dög inte utan ny printades ut i gaten i FRA. Hade då lång väntetid i IST så försökte inte ens få ut boardingpass i FRA hela vägen till CGK

Toppen