Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Flög ARN-FRA-IST-CGK juni 22 och var då tvungen att gå till transferdesk i IST. Hade fått boardingpass på ARN till IST men dessa dög inte utan ny printades ut i gaten i FRA. Hade då lång väntetid i IST så försökte inte ens få ut boardingpass i FRA hela vägen till CGK
Tack! Flög du LH eller TK till Istanbul? Tänker att TK själva kanske skulle kunna lösa det i MUC. 1,5h IST känns inte nice med transferdesken.

TK till IST.
När vi åkte var det vid 19:30 tiden ingen kö till businessdelen av transferdisken (rejäl till ekonomidelen) ej heller i efterföljande säkerhetskontroll (fasttrack/business).

TK till IST.
När vi åkte var det vid 19:30 tiden ingen kö till businessdelen av transferdisken (rejäl till ekonomidelen) ej heller i efterföljande säkerhetskontroll (fasttrack/business).
Tack! Har någon gjort något liknande och löst det i MUC/FRA? Tänker att man kanske får gå ut till en incheckningsdisk i så fall. Du har säkert rätt i att man hinner löser det i IST, men det känns som en onödig stress med tight connection. Har 2,5h i MUC.

Jag har en enkel bonusbiljett bokad till Florida i December med SAS. Nu har jag hittat en hemresa med Avianca: miami-colombia-madrid.
Jag funderar på att boka den och sen spendera några dagar i Madrid innan jag flyger hem med en enkel från typ AF/KLM till Sverige.
Något jag bör tänka på när jag ringer in och bokar MIA-Madrid? Behöver jag slå ihop bokningen eller kan jag ha två separata biljetter? Tänker på så att jag slipper någon avgift för att boka på den? Något annat att tänka på?

Jag har en enkel bonusbiljett bokad till Florida i December med SAS. Nu har jag hittat en hemresa med Avianca: miami-colombia-madrid.
Jag funderar på att boka den och sen spendera några dagar i Madrid innan jag flyger hem med en enkel från typ AF/KLM till Sverige.
Något jag bör tänka på när jag ringer in och bokar MIA-Madrid? Behöver jag slå ihop bokningen eller kan jag ha två separata biljetter? Tänker på så att jag slipper någon avgift för att boka på den? Något annat att tänka på?
Om du inte vill betala för 2 enkla behöver du ringa in och be dom lägga till hemresa.
Du kommer åka på 750 kronor i avgift för att ändra den befintliga biljetten, plus kostnader för den nya.

Om du inte vill betala för 2 enkla behöver du ringa in och be dom lägga till hemresa.
Du kommer åka på 750 kronor i avgift för att ändra den befintliga biljetten, plus kostnader för den nya.
Vad menar du med att betala? Jag måste ju betala poängen oavsett?
Just nu har jag betalt 30k poäng mellan GOT-MIA.
Enligt Awardfares så kostar MIA-MAD 78k Poäng.

Blir det billigare poäng om jag lägger in de i samma bokning? Jag har ganska så mycket poäng. Kanske värt att spara in 750kr i bokningsavgift jämfört med att betala lite mindre poäng?

Vad menar du med att betala? Jag måste ju betala poängen oavsett?
Just nu har jag betalt 30k poäng mellan GOT-MIA.
Enligt Awardfares så kostar MIA-MAD 78k Poäng.

Blir det billigare poäng om jag lägger in de i samma bokning? Jag har ganska så mycket poäng. Kanske värt att spara in 750kr i bokningsavgift jämfört med att betala lite mindre poäng?
Du betalar 60% av priset för tor om du bokar enkel för Star Alliance. Framgick inte om du hade vouchers eller så heller.

Men om du bokar dessa två separat så blir det nog billigare än tor då du åker på Star Alliance pris på sas resa annars. Du får titta tabellerna vad det kostar om 2 enkla är billigare än en ToR.

Finns det något vattentätt sätt att se att allt är som det ska med en bokad bonusresa?

1) Fick detta från SAS för någon månad sedan, men den enda skillnaden jag kan se mot biljetten är att ankomsttiden är 10-15 minuter senare för två av leggen. Bör man be om att få en ny biljett utskriven?
1720861180817.png

2) Detta från kalendern av alla ställen.. Ser inte att att vara några konstigheter hos SAS eller TK och biljetter säljs så jag gissar att det bara är att ignorera.
1720861241282.png

Finns det något vattentätt sätt att se att allt är som det ska med en bokad bonusresa?

1) Fick detta från SAS för någon månad sedan, men den enda skillnaden jag kan se mot biljetten är att ankomsttiden är 10-15 minuter senare för två av leggen. Bör man be om att få en ny biljett utskriven?Visa bifogad bild 154889

2) Detta från kalendern av alla ställen.. Ser inte att att vara några konstigheter hos SAS eller TK och biljetter säljs så jag gissar att det bara är att ignorera.
Visa bifogad bild 154890

Ska inte vara något problem om du kan få upp bokningen med PNR på TKs sida med ny tid.

En nybörjarfråga troligtvis, men jag har bokat min första bonusresa till New York om ett par veckors tid. Resan är med SAS ToR och bokades direkt på SAS hemsida. Nu har jag börjat kolla på en eventuellt senarelägga hemresan med ett par dagar och jag hittar inga tillgängliga bonusresor med SAS de datumen men jag har hittat flera stycken med både Swiss, Luft Hansa och Austrian de dagar vi kan tänka oss att åka hem. Är det möjligt att behålla utresan men boka om hemresan från SAS till en star alliance flygning genom att ringa in? Antar att man då även åker på ombokningsavgift för resan också?

Toppen