Hela resan, du betalar per riktning inte per flight.Om man hittar en lång haul flyg t.ex BKK - IST i eco , och sen en IST - ATH i biz, betalar man poäng för hela retur som BIZ eller bara för sträck som BIZ gäller ?
Du tänker alltså boka en SkyTeam award after 1 september, för att sedan lägga på ARN-CDG ben senare?Fråga till experterna:
Jag funderar på att boka Seychellerna i maj. Men det finns inga riktiga bra connections till Arlanda.
Därför överväger jag:
Att boka resan med start och slut i Paris CDG. Och sedan närmare resan i höst/vinter/vår lägga på ARN-benen när det blir bättre trafik mellan ARN och CDG i och med Skyteam.
En vettig idé eller galen? Går det att lägga på ytterligare ben på en existerande bonusresa?
Nä jag tänkte boka ET nu, men inser att det kanske blir galet att kombinera *A med Skyteam senare.Du tänker alltså boka en SkyTeam award after 1 september, för att sedan lägga på ARN-CDG ben senare?
Så vitt någon här vet, och det fungerar likt *A så går det bra, men håll i tankarna giltighetstider för poäng/vouchers och att du kommer troligtvis behöva betala ändringsavgifter.
Det är väl enda saken de inte sagt något om ännu, om det kommer vara möjligt att ha en blandning framöver om man bokar om delar av resan efter 1 september.Nä jag tänkte boka ET nu, men inser att det kanske blir galet att kombinera *A med Skyteam senare.
Och ändå rapporterar folk att de bokat First senast idag(igår?).Problemet med att det inte går att boka Star Alliance bonus resor med kortare varsel än 4 dagar är kvar. Jag ringde därför in och personen jag talade med sa, efter att ha kontrollerat med någon (?), att detta var en ny regel på grund av byte till Sky Team och att det inte var möjligt att manuellt överrida denna regel i systemet. Jäkligt trist för det minskar ju flexibiliteten en hel del och även värdet eftersom first då inte går att boka sista månaden innan allians bytet.
Att de verkar ha infört en ny "regel" verkar stämma, men att den inte går att göra override på är skitsnack.Problemet med att det inte går att boka Star Alliance bonus resor med kortare varsel än 4 dagar är kvar. Jag ringde därför in och personen jag talade med sa, efter att ha kontrollerat med någon (?), att detta var en ny regel på grund av byte till Sky Team och att det inte var möjligt att manuellt överrida denna regel i systemet. Jäkligt trist för det minskar ju flexibiliteten en hel del och även värdet eftersom first då inte går att boka sista månaden innan allians bytet.
Upplys "kundservice" att bytet sker 1 sep.Problemet med att det inte går att boka Star Alliance bonus resor med kortare varsel än 4 dagar är kvar. Jag ringde därför in och personen jag talade med sa, efter att ha kontrollerat med någon (?), att detta var en ny regel på grund av byte till Sky Team och att det inte var möjligt att manuellt överrida denna regel i systemet. Jäkligt trist för det minskar ju flexibiliteten en hel del och även värdet eftersom first då inte går att boka sista månaden innan allians bytet.