Frågor om att boka Eurobonus award resa

haha, ja du... det här var ju för över 5 år sedan så var tvungen att kolla upp - vi hade bokat flyg där Swiss air stod som ansvarig men som sedan kom att bli "operated by Edelweiss Air" - och det stämmer det du säger för vi fick aldrig några poäng för MCO - ZRH. En av sakerna jag inte tyckte om med Edelweiss air... Nu var min fråga om awards så då behöver jag inte bekymra mig om att erhålla EBB iaf...
 
Sorry för lite snurrig fråga, har inte bokat något på länge. Om man vill boka en Lufthansa First med 2-4-1 så ringer man inte längre till Tallinn har jag förstått. Kan man ringa vanliga guld supporten?
 
Double Trouble skrev:Sorry för lite snurrig fråga, har inte bokat något på länge. Om man vill boka en Lufthansa First med 2-4-1 så ringer man inte längre till Tallinn har jag förstått. Kan man ringa vanliga guld supporten?Klicka för att utvidga...
Tallinn nedlagt.





Hur bokar jag en bonusresa med en Amex 2 för 1-voucher?

Frågor och svar


favicon-32x32.png


www.sas.se
 
Double Trouble skrev:Slipper man bokningsavgiften om man bokar first? Eftersom det inte går att boka onlineKlicka för att utvidga...
Beror på vad du menar med "bokningsavgiften".

450:-/person för Star Alliance avgift utgår alltid.

375:-/person telefonbokningsavgift slipper du då det inte är bokningsbart online.
 
Snafidafi skrev:Måste man ringa in för att applicera en 2-4-1 voucher på en bokning med 3 personer?Klicka för att utvidga...
Ja, om du inte vill boka 2 pers i en bokning och därefter sista personen i en egen. Men att göra så är lite riskabelt, risken är att alla bonusplatser försvinner när du gör första bokningen så det bästa är att ringa in. Jag bokade t.ex. TK för en person, fanns 4 tillgängliga platser i business, efter att jag bokade 1 plats fanns inga fler platser tillgängliga att boka (trots att man kan tänka att det borde vara 3 platser kvar).
 
hade ett flyg ändrat som inte passade mig och mejlet som mottogs säger följande:



"If you agree with the new itinerary, you do not have to take any action. If you wish to rebook or apply for a voucher, you must do so within 15 days after receiving this message."



det här flyget bokades med en kupong som redan har löpt ut, vilka är mina alternativ?
 
jmsa skrev:hade ett flyg ändrat som inte passade mig och mejlet som mottogs säger följande:"If you agree with the new itinerary, you do not have to take any action. If you wish to rebook or apply for a voucher, you must do so within 15 days after receiving this message."det här flyget bokades med en kupong som redan har löpt ut, vilka är mina alternativ?Klicka för att utvidga...
Du har rätt att avboka och få tillbaka kupongen. Nu framgår det ju inte vad för kupong du pratar om, men om det är en 2-4-1 så ska du kunna få en ny med 1-2 månader giltighet.
 
Är det möjligt att omboka returresan på en påbörjad awardbiljett vid ett positivt Covid-test?



Har imorgon en returresa från Jakarta - Europa och har idag gjort ett positivt covid-test.

Tillåter SAS mig att omboka returen till ett senare datum, eller är det kört?
 
Fredrik Sund skrev:Är det möjligt att omboka returresan på en påbörjad awardbiljett vid ett positivt Covid-test?Har imorgon en returresa från Jakarta - Europa och har idag gjort ett positivt covid-test.Tillåter SAS mig att omboka returen till ett senare datum, eller är det kört?Klicka för att utvidga...
Jag tror inte det men ditt försäkringsbolag kan vara behjälpligt. Tror att läkarintyg kan vara bra att ha.
 
Jag har redan bokat en resa A-B-C och fått biljettnummer. Kommer en bra agent kunna ta bort A-B så att jag bara reser B-C? Det finns ingen tillgång på B-C när jag söker med SAS egen sökmotor.
 
Budgetresenär skrev:Jag har redan bokat en resa A-B-C och fått biljettnummer. Kommer en bra agent kunna ta bort A-B så att jag bara reser B-C? Det finns ingen tillgång på B-C när jag söker med SAS egen sökmotor.Klicka för att utvidga...
Helt omöjligt att svara på, testa ring in och se vad de kan göra. Ibland går det att komma runt detta, andra gånger går det inte.
 
Hur behjälpliga brukar kundservice vara med att leta efter First biljetter? T.ex. om jag ska flyga till USA om två dagar men är ganska flexibel med routingen osv?
 
Double Trouble skrev:Hur behjälpliga brukar kundservice vara med att leta efter First biljetter? T.ex. om jag ska flyga till USA om två dagar men är ganska flexibel med routingen osv?Klicka för att utvidga...
Du får nog själv titta upp vilka destinationer Lufthansa flyger first på. Gissar på att 99% av sas medarbetare inte sitter på sådan kunskap.



Enklast är ju att du själv söker på Air Canadas sida på dessa destinationer och sen frågar agenten om de ser samma flighter som du hittat med First, brukar stämma bra överens när det är mindre än 4 dagar till avresa.
 
Stämmer det att man inte kan avboka och få tillbaks poängen för en hemresa och man redan har påbörjat utresan? SAS kundtjänst sa det när jag ringde och ville ändra min hemresa från NY till Lufthansa First. I mitt fall spelade det ingen roll eftersom poängen var expirerade och jag skulle inte fått tillbaks något ändå, men blev nyfiken för framtida situationer.
 
Double Trouble skrev:Stämmer det att man inte kan avboka och få tillbaks poängen för en hemresa och man redan har påbörjat utresan? SAS kundtjänst sa det när jag ringde och ville ändra min hemresa från NY till Lufthansa First. I mitt fall spelade det ingen roll eftersom poängen var expirerade och jag skulle inte fått tillbaks något ändå, men blev nyfiken för framtida situationer.Klicka för att utvidga...
Stämmer. Du kan varken ändra eller avboka hemresan utan att poängen förfaller.
 
Back
Top