Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Piffsan

Medlem
haha, ja du... det här var ju för över 5 år sedan så var tvungen att kolla upp - vi hade bokat flyg där Swiss air stod som ansvarig men som sedan kom att bli "operated by Edelweiss Air" - och det stämmer det du säger för vi fick aldrig några poäng för MCO - ZRH. En av sakerna jag inte tyckte om med Edelweiss air... Nu var min fråga om awards så då behöver jag inte bekymra mig om att erhålla EBB iaf...
 
Sorry för lite snurrig fråga, har inte bokat något på länge. Om man vill boka en Lufthansa First med 2-4-1 så ringer man inte längre till Tallinn har jag förstått. Kan man ringa vanliga guld supporten?
 

eddo

Medlem
Måste man ringa in för att applicera en 2-4-1 voucher på en bokning med 3 personer?
Ja, om du inte vill boka 2 pers i en bokning och därefter sista personen i en egen. Men att göra så är lite riskabelt, risken är att alla bonusplatser försvinner när du gör första bokningen så det bästa är att ringa in. Jag bokade t.ex. TK för en person, fanns 4 tillgängliga platser i business, efter att jag bokade 1 plats fanns inga fler platser tillgängliga att boka (trots att man kan tänka att det borde vara 3 platser kvar).
 

jmsa

Medlem
hade ett flyg ändrat som inte passade mig och mejlet som mottogs säger följande:

"If you agree with the new itinerary, you do not have to take any action. If you wish to rebook or apply for a voucher, you must do so within 15 days after receiving this message."

det här flyget bokades med en kupong som redan har löpt ut, vilka är mina alternativ?
 
Toppen