Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
hade ett flyg ändrat som inte passade mig och mejlet som mottogs säger följande:

"If you agree with the new itinerary, you do not have to take any action. If you wish to rebook or apply for a voucher, you must do so within 15 days after receiving this message."

det här flyget bokades med en kupong som redan har löpt ut, vilka är mina alternativ?
Du har rätt att avboka och få tillbaka kupongen. Nu framgår det ju inte vad för kupong du pratar om, men om det är en 2-4-1 så ska du kunna få en ny med 1-2 månader giltighet.
 
Är det möjligt att omboka returresan på en påbörjad awardbiljett vid ett positivt Covid-test?

Har imorgon en returresa från Jakarta - Europa och har idag gjort ett positivt covid-test.
Tillåter SAS mig att omboka returen till ett senare datum, eller är det kört?
 

Davvelavve

Medlem
Är det möjligt att omboka returresan på en påbörjad awardbiljett vid ett positivt Covid-test?

Har imorgon en returresa från Jakarta - Europa och har idag gjort ett positivt covid-test.
Tillåter SAS mig att omboka returen till ett senare datum, eller är det kört?
Jag tror inte det men ditt försäkringsbolag kan vara behjälpligt. Tror att läkarintyg kan vara bra att ha.
 
Jag har redan bokat en resa A-B-C och fått biljettnummer. Kommer en bra agent kunna ta bort A-B så att jag bara reser B-C? Det finns ingen tillgång på B-C när jag söker med SAS egen sökmotor.
 

palmen

Moderator
Jag har redan bokat en resa A-B-C och fått biljettnummer. Kommer en bra agent kunna ta bort A-B så att jag bara reser B-C? Det finns ingen tillgång på B-C när jag söker med SAS egen sökmotor.
Helt omöjligt att svara på, testa ring in och se vad de kan göra. Ibland går det att komma runt detta, andra gånger går det inte.
 
Hur behjälpliga brukar kundservice vara med att leta efter First biljetter? T.ex. om jag ska flyga till USA om två dagar men är ganska flexibel med routingen osv?
 

palmen

Moderator
Hur behjälpliga brukar kundservice vara med att leta efter First biljetter? T.ex. om jag ska flyga till USA om två dagar men är ganska flexibel med routingen osv?
Du får nog själv titta upp vilka destinationer Lufthansa flyger first på. Gissar på att 99% av sas medarbetare inte sitter på sådan kunskap.

Enklast är ju att du själv söker på Air Canadas sida på dessa destinationer och sen frågar agenten om de ser samma flighter som du hittat med First, brukar stämma bra överens när det är mindre än 4 dagar till avresa.
 
Stämmer det att man inte kan avboka och få tillbaks poängen för en hemresa och man redan har påbörjat utresan? SAS kundtjänst sa det när jag ringde och ville ändra min hemresa från NY till Lufthansa First. I mitt fall spelade det ingen roll eftersom poängen var expirerade och jag skulle inte fått tillbaks något ändå, men blev nyfiken för framtida situationer.
 

eddo

Medlem
Stämmer det att man inte kan avboka och få tillbaks poängen för en hemresa och man redan har påbörjat utresan? SAS kundtjänst sa det när jag ringde och ville ändra min hemresa från NY till Lufthansa First. I mitt fall spelade det ingen roll eftersom poängen var expirerade och jag skulle inte fått tillbaks något ändå, men blev nyfiken för framtida situationer.
Stämmer. Du kan varken ändra eller avboka hemresan utan att poängen förfaller.
 
Toppen