Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

eddo

Medlem
Tack för er input. Jag lutade också mer åt det alternativet - behåller nuvarande bokning och hoppas på att få testa LH B747 vid ett senare tillfälle (gärna med Allergris). :)
 

palmen

Moderator
Jag skulle inte byta bort den resan du har. Lufthansa business är ingen höjdare rent generellt, skulle hellre besöka nytt land.

Hade det varit sista chansen i livet att flyga B747 skulle jag dock tagit den, men som det sas, dessa lär flyga många år till hos Lufthansa om inget händer.
 

Rickard_O

Medlem
Bra poäng, platserna med SQ vill jag ju såklart ha kvar. Har dock läst flertalet personer som ändrat/lagt till andra flighter i bokningar som innehåller segment med SQ men det kanske ändå är klokt att vara lite försiktig...

Kanske helt enkelt borde vara nöjd att ha fått till en riktigt bra bokning istället för att ständigt försöka optimera och gapa efter mer. Kan man kalla det BC-sjukan? Man vet att det är en bra bokning när agenten ska räkna ut poängpriset och frågar "vilken är destinationen nu egentligen?" :D

Jag va nära att torska en SQ-bokning när jag ändrade, lyckades få tillbaka allt men skulle aldrig få för mig att röra den nu efter att SAS inte godkänner SQ-bokningar längre.
 

Erik M

Medlem
Jag har en 2-4-1 som bränner i fickan.

Vill resa till en ort som SAS inte trafikerar.
Vill resa direkt från ARN.

Lista över direktflyg från ARN med *A, till orter som SAS inte trafikerar:
ADD med Ethiopian
KLX med Aegean
VIE med Austrian
PEK med Air China
BKK med Thai


Har jag missat nån? Använde mig av kartor på flightconnections.com där jag inte har ngt konto.

Varmt tack på förhand för hjälp
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Jag har en 2-4-1 som bränner i fickan.

Vill resa till en ort som SAS inte trafikerar.
Vill resa direkt från ARN.

Lista över direktflyg från ARN med *A, till orter som SAS inte trafikerar:
ADD med Ethiopian
KLX med Aegean
VIE med Austrian
PEK med Air China
BKK med Thai


Har jag missat nån? Använde mig av kartor på flightconnections.com där jag inte har ngt konto.

Varmt tack på förhand för hjälp
IST med Turkish.
LIS med Tap.
 

fcx

Medlem
Jag har en 2-4-1 som bränner i fickan.

Vill resa till en ort som SAS inte trafikerar.
Vill resa direkt från ARN.

Lista över direktflyg från ARN med *A, till orter som SAS inte trafikerar:
ADD med Ethiopian
KLX med Aegean
VIE med Austrian
PEK med Air China
BKK med Thai


Har jag missat nån? Använde mig av kartor på flightconnections.com där jag inte har ngt konto.

Varmt tack på förhand för hjälp
Om man vill vara lite "wild and crazy" så kan man också åka till BRU från Bromma, för att vidga flygplatsperspektiven.
 

igelkotten

Medlem
Jag har en resa med SAS där alla 4 ben är med Thai. 1 av benen, BKK-DPS, är i ekonomi. Fick idag notifiering att det finns plats i business. Jag ringde in till SAS som sa att de inte kunde göra en ändring, och att det är ett fel som uppstår då och då på vissa bokningar och inget de kunde göra. De kunde alltså se biljetterna och boka de som nya biljetter, men inte ändra.

Någon som har erfarenhet med detta? Känns som en HUACA men samma agent har tidigare varit superhjälpsam så ville först kolla med er här om det är något återkommande provlem.
 

LPC123

Medlem
Jag har en resa med SAS där alla 4 ben är med Thai. 1 av benen, BKK-DPS, är i ekonomi. Fick idag notifiering att det finns plats i business. Jag ringde in till SAS som sa att de inte kunde göra en ändring, och att det är ett fel som uppstår då och då på vissa bokningar och inget de kunde göra. De kunde alltså se biljetterna och boka de som nya biljetter, men inte ändra.

Någon som har erfarenhet med detta? Känns som en HUACA men samma agent har tidigare varit superhjälpsam så ville först kolla med er här om det är något återkommande provlem.
Har haft samma problem men det var inte Thai då. Bara att ringa igen tills du träffar rätt agent som vill hjälpa dig. Jag höll på i 3 dagar och ca 5 samtal innan jag prickade rätt och fick ändrat våran resa. Dock var det i samband med en ändring på 15min av hemresan. Fick då skiftat hemreseort från IAD till JFK också som vi ville men det gick inte alls enligt dom 4 första utan att boka av och sen boka om allt på nytt.
 
Toppen