Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Är det någon här på forumet som har bra koll på availability till Mexico City & Cancun? Kikar på att åka dit i början av april och ser att LH ofta släpper platser ganska kort inpå, det gäller även Turkish verkar det som. Finns det några andra vägar eller tips att få? :)

Jag har bokat awards till cancun på följande rutter.

LIS-CUN med TP
LHR-BOG-CUN med AV
ARN-EWR med SK och sedan EWR-CUN med UA

Ett annat alternativ är att flyga till
MIA och sedan köpa en revenuebiljett MIA-CUN med AA.

Hej hej, ska boka biljetter med poäng för första gången. Jag har två frågor:
1. Kan man boka biljetterna A->B, (5 dagar mellan), B->C på samma 2-4-1 voucher?
2. Jag försöker hitta businessplatser TPE->ARN om ~2 månader. Vad bör jag ha för strategi?

1. Kan man boka biljetterna A->B, (5 dagar mellan), B->C på samma 2-4-1 voucher?
2. Jag försöker hitta businessplatser TPE->ARN om ~2 månader. Vad bör jag ha för strategi?
1. Nja, inte om du också vill tillbaka från C-A på samma bokning. Om inte så är open jaw tillåtet men med vissa begränsingar utifrån zoner/avstånd. Reglerna för open jaw har jag ingen bra koll på men någon annan med bättre koll kan säkert fylla i.
2. Sök efter långa benet från TPE till europa, sök därefter connections till ARN separat och ring in och boka.

1. Nja, inte om du också vill tillbaka från C-A på samma bokning. Om inte så är open jaw tillåtet men med vissa begränsingar utifrån zoner/avstånd. Reglerna för open jaw har jag ingen bra koll på men någon annan med bättre koll kan säkert fylla i.
2. Sök efter långa benet från TPE till europa, sök därefter connections till ARN separat och ring in och boka.
Tack!
1. Nej, jag åker inte C-A på samma bokning
2. Vilka flygplatser i Europa ska jag prioritera? Att hitta ekonomiklass verkar inte så svårt, men planen är att hitta businessplatser.

1. Ja, gäller att det du avreser och ankommer i samma zoner utresa och inresa är dock.
2. Om det är specifikt EVA du letar biljetter med skulle jag kolla upp vilka städer dom flyger till bara, enklast så.
Om du inte måste flyga med EVA är det ju bara gå igenom alla stora hubbar och dit det finns direktflyg.

1. Ja, gäller att det du avreser och ankommer i samma zoner utresa och inresa är dock.
2. Om det är specifikt EVA du letar biljetter med skulle jag kolla upp vilka städer dom flyger till bara, enklast så.
Om du inte måste flyga med EVA är det ju bara gå igenom alla stora hubbar och dit det finns direktflyg.
1. Förstår inte riktigt vad du menar. I mitt fall är A, B, och C i olika zoner
2. Det behöver inte vara specifikt EVA. Det finns alltså inte vissa av hubbarna som är mer sannolika än andra?

1. Förstår inte riktigt vad du menar. I mitt fall är A, B, och C i olika zoner
2. Det behöver inte vara specifikt EVA. Det finns alltså inte vissa av hubbarna som är mer sannolika än andra?
Du kan inte flyga Arlanda-New York för att sedan flyga Tokyo-Arlanda.
Du kan inte flyga Arlanda-New York för att sedan flyga Chicago-Köpenhamn.

SAS har delat in världen i zoner, du behöver hålla dig i samma zoner vid open jaw.
EDIT: Mest troliga från TPE kan möjligtvis vara till Istanbul, då dom blandar dålig och bra produkt på den linjen.
Medans EVA ryker nog snabbast.

Du får nog skriva ut vilka flygplatser det gäller då svaret beror helt och hållet på hur du tänkt flyga.

Du får inte flyga ARN-EWR // 5 dagar stopp // EWR-TYO, som exempel. Denna typ av open jaw är inte tillåten
Du skulle däremot kunna flyga ARN-EWR // 5 dagar stopp // EWR-FRA

Kortfattat så gäller att åker du en enkelresa kan inget stopp vara längr eän 24h
Flyger du tor måste återresan vara till samma zon som du startade i, möjligt att man kan få igenom att starta i Istanbul och flyga tillbaka till Cairo, men risk de nekar då det är olika zoner även om det är "Nära" mellan.

Jag har en utresa bokad för 4 personer ARN-FRA-IST-BKK på nyårsafton i business. Tänker om någon vecka boka hemresan med Turkish business via KUL-IST. Så sent som i förrgår hade Turkish 4 lediga säten nästan varje dag i business på sträckan KUL-IST under hela december och hela januari. Nu är ALLA platserna borta! Någon som vet vad som hänt?

Vi vill verkligen till Thailand i vinter. Det verkar finnas platser med Eva Air ekonomi hem åtminstone. Har inte åkt ekonomi long haul på över 7 år men kanske skulle vara en nyttig upplevelse :).

Toppen