Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Minibiff

Medlem
Någon som vet om man kommer in i Thailand med enkelbiljett?
Har business bokat till thailand nu i februari, enkelbiljett, och är rätt dött med hemresor.

Däremot ser jag att det finns massa fina businessflyg 1-2 veckor framåt i tiden (från idag då) så tänker att det säkert dyker upp, men då har jag påbörjat resan redan. Har inga problem med att "vaska" ytterliggare en voucher, alt bara betala fullt med poäng. Men osäker om jag tillåts gå ombord?
 
Last edited:

Benz

Medlem
Någon som vet om man kommer in i Thailand med enkelbiljett?
Har business bokat till thailand nu i februari, enkelbiljett, och är rätt dött med hemresor.

Däremot ser jag att det finns massa fina businessflyg 1-2 veckor framåt i tiden (från idag då) så tänker att det säkert dyker upp, men då har jag påbörjat resan redan. Har inga problem med att "vaska" ytterliggare en voucher, alt bara betala fullt med poäng. Men osäker om jag tillåts gå ombord?
Jag tolkar denna information som att det krävs en utresebiljett om du reser in visumfritt som turist (upp till 30/45 dagar stay). Sist jag var där (2019) så var det inget som kollades men trist att chansa. I värsta fall kan du ju bara lösa en avbokningsbar biljett? Det kan väl dessutom vara med valfritt färdmedel.
 

JacobGBG

Medlem
Någon som vet om man kommer in i Thailand med enkelbiljett?
Har business bokat till thailand nu i februari, enkelbiljett, och är rätt dött med hemresor.

Däremot ser jag att det finns massa fina businessflyg 1-2 veckor framåt i tiden (från idag då) så tänker att det säkert dyker upp, men då har jag påbörjat resan redan. Har inga problem med att "vaska" ytterliggare en voucher, alt bara betala fullt med poäng. Men osäker om jag tillåts gå ombord?

När jag reste in för ca en månad sedan frågade min immigration agent specifikt efter återresebiljett.
 

lillemannen

Medlem
Någon som vet om man kommer in i Thailand med enkelbiljett?
Har business bokat till thailand nu i februari, enkelbiljett, och är rätt dött med hemresor.

Däremot ser jag att det finns massa fina businessflyg 1-2 veckor framåt i tiden (från idag då) så tänker att det säkert dyker upp, men då har jag påbörjat resan redan. Har inga problem med att "vaska" ytterliggare en voucher, alt bara betala fullt med poäng. Men osäker om jag tillåts gå ombord?
Inget att rekommendera utan returbiljett. Köp en i så fall med lågprisbolagen för 300 :- tx till Singapore
 
  • Gilla
Reactions: fcx

Minibiff

Medlem
Ok tack för svar.
Vet ni om den nya SAS 750kr avbokingsavgiften som kom för någon dag sedan gäller för exempelvis Thai Airways också? Isåfall kan jag bara boka random hembiljett som jag avbokar.
 
En fråga angående awardfares. Jag ser bara bonusresor max 2 månader framåt, men ser i tråden om lyckade bokningar (exempel i bild) att det ska gå att få upp betydligt längre än så. Varför ser jag så kort?
 

Attachments

  • Screenshot 2023-02-01 at 17.45.00.png
    Screenshot 2023-02-01 at 17.45.00.png
    256,3 KB · Visningar: 88
Toppen