Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Kimmen00

Medlem
Jag har en utresa bokad för 4 personer ARN-FRA-IST-BKK på nyårsafton i business. Tänker om någon vecka boka hemresan med Turkish business via KUL-IST. Så sent som i förrgår hade Turkish 4 lediga säten nästan varje dag i business på sträckan KUL-IST under hela december och hela januari. Nu är ALLA platserna borta! Någon som vet vad som hänt?

Vi vill verkligen till Thailand i vinter. Det verkar finnas platser med Eva Air ekonomi hem åtminstone. Har inte åkt ekonomi long haul på över 7 år men kanske skulle vara en nyttig upplevelse :).

Sök kul-hel, kul-cph etc och se om det finns..
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Wescey

Medlem
Om jag ringer in för att boka biljetter, tar SAS ut en avgift på det? Grejen är att jag hade gärna velat boka själv på SAS hemsida men jag kan inte boka hela rutten på en bokning utan du måste boka segment för segment.. Exempelvis om jag ska flyga Arlanda - Seychellerna, söker jag exakt så hittar jag inget, men söker jag:
Arlanda > Wien - finns biljett
Wien > Addis - Finns biljett
Ja ni fattar, det går ju inte att boka flera "enkelbiljetter" hela vägen fram.
 

eddo

Medlem
Om jag ringer in för att boka biljetter, tar SAS ut en avgift på det? Grejen är att jag hade gärna velat boka själv på SAS hemsida men jag kan inte boka hela rutten på en bokning utan du måste boka segment för segment.. Exempelvis om jag ska flyga Arlanda - Seychellerna, söker jag exakt så hittar jag inget, men söker jag:
Arlanda > Wien - finns biljett
Wien > Addis - Finns biljett
Ja ni fattar, det går ju inte att boka flera "enkelbiljetter" hela vägen fram.
Telefonbokningsavgift ska inte tas ut när resan inte går att boka online. Hur det fungerar i praktiken varierar. Jag brukar alltid ställa frågan/påpeka att telefonbokningsavgiften inte bör tas ut eftersom resan inte gick att boka via sökmotorn online.
 

klonk45

Ny medlem
Du får nog skriva ut vilka flygplatser det gäller då svaret beror helt och hållet på hur du tänkt flyga.

Du får inte flyga ARN-EWR // 5 dagar stopp // EWR-TYO, som exempel. Denna typ av open jaw är inte tillåten
Du skulle däremot kunna flyga ARN-EWR // 5 dagar stopp // EWR-FRA

Kortfattat så gäller att åker du en enkelresa kan inget stopp vara längr eän 24h
Flyger du tor måste återresan vara till samma zon som du startade i, möjligt att man kan få igenom att starta i Istanbul och flyga tillbaka till Cairo, men risk de nekar då det är olika zoner även om det är "Nära" mellan.

Tack. Givet det tror jag att dessa nedan inte fungerar, men bara för att bekräfta så fungerar alltså inte nedan alternativ på samma 2-4-1?

Alternativ 1:
ARN-LAX
5dagar
TYO-ARN

Alternative 2:
ARN-LAX
5dagar
LAX-TYO
 

Westerberg

Medlem
Har en fråga om att skippa sista benet på en teoretisk hemresa

JFK - CPH - ARN, där det är 18h layover för att det inte fanns några bonusplatser varken i ekonomi/plus, när jag flyger från JFK antar jag att jag kan be dem bara checka in väskorna till CPH. Om jag inte dyker upp på sista benet utan tar tåget/flyger etc på vanlig biljett vad kan konsekvenserna bli?
 

LPC123

Medlem
Har en fråga om att skippa sista benet på en teoretisk hemresa

JFK - CPH - ARN, där det är 18h layover för att det inte fanns några bonusplatser varken i ekonomi/plus, när jag flyger från JFK antar jag att jag kan be dem bara checka in väskorna till CPH. Om jag inte dyker upp på sista benet utan tar tåget/flyger etc på vanlig biljett vad kan konsekvenserna bli?
Största problemet blir nog att bara checka väskorna till CPH om du har biljett till ARN?
Men utan väskor funkar det utmärkt att inte åka sista benet. Meddela bara att du inte ska med.
 

Gus

Medlem
Sök kul-hel, kul-cph etc och se om det finns..
Tack för tipset men det hjälpte inte. Men, idag kom alla platserna tillbaka :). Väldigt märkligt det hela. Så vill ni till Asien över nästa vinter så finns det gott om biljetter till och från kula Lumpur med Turkish för 4 personer i business.
 

KED

Medlem
Har en fråga om att skippa sista benet på en teoretisk hemresa

JFK - CPH - ARN, där det är 18h layover för att det inte fanns några bonusplatser varken i ekonomi/plus, när jag flyger från JFK antar jag att jag kan be dem bara checka in väskorna till CPH. Om jag inte dyker upp på sista benet utan tar tåget/flyger etc på vanlig biljett vad kan konsekvenserna bli?
Största problemet blir nog att bara checka väskorna till CPH om du har biljett till ARN?
Men utan väskor funkar det utmärkt att inte åka sista benet. Meddela bara att du inte ska med.
Hade inga problem att skippa ett inrikessegment på hemvägen från LAX i höstas. Förberedde mig på att det skulle vara trassel men var inga problem att checka in bagaget till ARN istället för till LLA. Men om det var ett undantag vet jag inte….
 

Nimbus

Medlem
Hade inga problem att skippa ett inrikessegment på hemvägen från LAX i höstas. Förberedde mig på att det skulle vara trassel men var inga problem att checka in bagaget till ARN istället för till LLA. Men om det var ett undantag vet jag inte….
Under pilotstrejken blev vi ombokade av en agent så att vi skulle flyga United och sedan hoppa av nånstans längs vägen (för det var bäst för oss). Det gick minsann inte på JFK att checka in bagaget endast till vår tänkta destination trots en kvarts förklaring. Så det blev lite krångligt att få ut bagaget i Edinburgh men efter mycket om och men så gick det till slut. Annars hade väskorna åkt på en Europaturné.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
 
Toppen