Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Minibiff

Medlem
Jag hittar EVA Air
BKK - TPE 2023-03-03 12:10 - 16:45
TPE - CDG 2023-03-03 23:30 - 08:05+1

Lång layover men kanske roligare med EVA? Ring och kolla om det går att boka dessa ihop. Ser även TPE-MUC 2023-03-01 23:10 men inga passande anslutningar från BKK i Business.

Yes, det blir inte den roligaste resan att göra helt solo. Dessutom då hitta CDG - GBG som kräver mellanlandning.

Delhi ska du göra allt för att undvika transfer i (du får hänga i en tom transferarea i 3h), tror inte det är mycket bättre i Hyderabad.
I Peking så måste man gå igenom immigration. Något jag iaf skulle ogärna göra i Kina fortfarande.

Av dessa så är Tokyo den minst oattraktiva.

Ah tack för info, hade inte koll på något av dessa. Tokyo känns lite sjukt att åka till när man ska åt andra hållet haha :D

Lite tillägg för PEK's mellanlandning, de gånger jag åkt förbi så går det iaf väldigt smidigt, och om det fortfarande inte är så mycket flyg så borde det inte ta så mycket tid. Om du gillar kinamat så tycker jag att deras lounger (i terminal 3E) faktiskt är bra, framförallt nudelstånden. Har varit ett tag sen jag var där (2019 sist), men har alltid tyckt att maten i Business Class loungen varit bättre än First class. Med priority pass kunde man komma in i båda två, men osäker på hur det är nu.

Just det, tips är att fylla i gula immigration-lappen på planet, så man inte står och slösar tid/springer runt på flygplatsen sen. Om ni inte får en, be om en från flygvärdinnorna innan ni landar.

Ah tack för info!
Jag hittade en vettig ekonomibiljett hem nu iallafall. Har bokat den temporärt och så får jag hoppas att jag hittar en hembiljett med kort varsel :D
 

flierman

Medlem
Du får nog specificera lite mer. Försöker du boka en SAS bonusresa eller Star Alliance? Vilken avgift menar du?
Vid bokning på hemsidan betalar du som vanligt skatter och avgifter (t.ex. star alliance bokningsavgift 450 kr/person) men slipper just telefonbokningsavgiften på 375 kr/person.
Ja absolut.

En 2for1 med barn på SAS enbart som ej kan bokas via hemsidan utan endast via telefon, då får jag ju ingen bokningsavgift så själva bokningen har och är även nu efter 1 februari kostnadsfri.

Men vad gällde innan 1 feb för ombokning både för en resa som bokas om via hemsidan (SAS) samt om jag hade en 2for1 med barn (SAS) som ej kan bokas om online, fick båda dessa exempel en ombokningsavgift på 250 per person innan 1 feb?
 
Ja absolut.

En 2for1 med barn på SAS enbart som ej kan bokas via hemsidan utan endast via telefon, då får jag ju ingen bokningsavgift så själva bokningen har och är även nu efter 1 februari kostnadsfri.

Men vad gällde innan 1 feb för ombokning både för en resa som bokas om via hemsidan (SAS) samt om jag hade en 2for1 med barn (SAS) som ej kan bokas om online, fick båda dessa exempel en ombokningsavgift på 250 per person innan 1 feb?
Tror vissa har missat att den avgiften inte ska tas med, hörde av mig till dem efter en *A-bokning. Skrev detta tidigare:

"Personen jag talade med sa att dom inte kunde betala tillbaka via telefon, utan man måste skicka in information via kontaktformulär: https://www.sas.se/kundservice/kontakt/formular/ --> Ansök om ersättning --> "Övriga frågor" för detta fall."
 

Ilmu90

Medlem
Hej,

Jag har flyg med Air canada från London till Tokyo med mellanlandning på 1h 55m i Montreal. Räcker det med tiden. Undrar om man behöver gå genom någon extra säkerhetskontroll eller checka in baggage på nytt?
 
Är du säker på det? Jag sökte två veckor i april och fick upp ca 50 förslag.
Om det är med SAS du menar så verkar det bara finnas direktflighter i juli och augusti just nu. När det gäller bonusresor så ser jag tex platser 23/7 och 27/7.
Måste vara något fel på min utrustning. Får fortfarande inte upp en enda. Får försöka med en annan enhet. Tack för hjälpen!
 

Benz

Medlem
Måste vara något fel på min utrustning. Får fortfarande inte upp en enda. Får försöka med en annan enhet. Tack för hjälpen!
Np. Det verkar finnas platser på de flesta avgångar från ARN i sommar. Lycka till!
1675846149380.png
 
Toppen