Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Under pilotstrejken blev vi ombokade av en agent så att vi skulle flyga United och sedan hoppa av nånstans längs vägen (för det var bäst för oss). Det gick minsann inte på JFK att checka in bagaget endast till vår tänkta destination trots en kvarts förklaring. Så det blev lite krångligt att få ut bagaget i Edinburgh men efter mycket om och men så gick det till slut. Annars hade väskorna åkt på en Europaturné.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Hoppa fallskärm där ni ville gå av eller vad?
 

filip23

Medlem
När brukar Thai släppa sina F awards? Bokade en för ca 3 år sen men kommer inte ihåg hur många som släpptes eller när dom släpptes.
 
När brukar Thai släppa sina F awards? Bokade en för ca 3 år sen men kommer inte ihåg hur många som släpptes eller när dom släpptes.
Det tror jag ingen som vet då dom bara har Lhr-bkk t&r och bkk-kix t&r fåtala avgånar. Endast sett en plats på typ hela året och tot bara någon här på forumet lyckats boka. Vad som fanns innan pandemin är något helt annat och allt det är borta
 

Minibiff

Medlem
Jag har en enkelbiljett till BKK (Business med thai) just nu och har scannat av *A-motorn för hembiljett men utbudet är katastrofalt. Får inte upp någonting. Någon som vet hur troligt det är att det dyker upp vettiga hembiljetter 1-2 veckor innan, isåfall kan jag ju bara boka en valfri resa ut ur landet med poäng som jag sedan avbokar.

Alternativen jag hittar nu är
BKK - LHR (via 5h mellanlandning Delhi)
BKK - LHR (via 3h mellanlandning ADD)
BKK - LHR (via 6h mellanlandning HYD)
BKK - LHR (via 3h mellanlandning PEK)
BKK - ZHR (via 6h mellanlandning Tokyo - total restid 26h)

Är ganska flexibel med hemresan, någon gång 1-6:e mars funkar. Tar mig gärna till Frankfurt / Köpenhamn / Stockholm / Zurich så att jag slipper mellanlandning hem till Göteborg. Tror ni det dyker upp mot slutet av februari för första veckan i mars?
 

Benz

Medlem
Jag har en enkelbiljett till BKK (Business med thai) just nu och har scannat av *A-motorn för hembiljett men utbudet är katastrofalt. Får inte upp någonting. Någon som vet hur troligt det är att det dyker upp vettiga hembiljetter 1-2 veckor innan, isåfall kan jag ju bara boka en valfri resa ut ur landet med poäng som jag sedan avbokar.

Alternativen jag hittar nu är
BKK - LHR (via 5h mellanlandning Delhi)
BKK - LHR (via 3h mellanlandning ADD)
BKK - LHR (via 6h mellanlandning HYD)
BKK - LHR (via 3h mellanlandning PEK)
BKK - ZHR (via 6h mellanlandning Tokyo - total restid 26h)

Är ganska flexibel med hemresan, någon gång 1-6:e mars funkar. Tar mig gärna till Frankfurt / Köpenhamn / Stockholm / Zurich så att jag slipper mellanlandning hem till Göteborg. Tror ni det dyker upp mot slutet av februari för första veckan i mars?
Jag hittar EVA Air
BKK - TPE 2023-03-03 12:10 - 16:45
TPE - CDG 2023-03-03 23:30 - 08:05+1

Lång layover men kanske roligare med EVA? Ring och kolla om det går att boka dessa ihop. Ser även TPE-MUC 2023-03-01 23:10 men inga passande anslutningar från BKK i Business.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

JacobGBG

Medlem
Jag har en enkelbiljett till BKK (Business med thai) just nu och har scannat av *A-motorn för hembiljett men utbudet är katastrofalt. Får inte upp någonting. Någon som vet hur troligt det är att det dyker upp vettiga hembiljetter 1-2 veckor innan, isåfall kan jag ju bara boka en valfri resa ut ur landet med poäng som jag sedan avbokar.

Alternativen jag hittar nu är
BKK - LHR (via 5h mellanlandning Delhi)
BKK - LHR (via 3h mellanlandning ADD)
BKK - LHR (via 6h mellanlandning HYD)
BKK - LHR (via 3h mellanlandning PEK)
BKK - ZHR (via 6h mellanlandning Tokyo - total restid 26h)

Är ganska flexibel med hemresan, någon gång 1-6:e mars funkar. Tar mig gärna till Frankfurt / Köpenhamn / Stockholm / Zurich så att jag slipper mellanlandning hem till Göteborg. Tror ni det dyker upp mot slutet av februari för första veckan i mars?
Delhi ska du göra allt för att undvika transfer i (du får hänga i en tom transferarea i 3h), tror inte det är mycket bättre i Hyderabad.
I Peking så måste man gå igenom immigration. Något jag iaf skulle ogärna göra i Kina fortfarande.

Av dessa så är Tokyo den minst oattraktiva.
 
Delhi ska du göra allt för att undvika transfer i (du får hänga i en tom transferarea i 3h), tror inte det är mycket bättre i Hyderabad.
I Peking så måste man gå igenom immigration. Något jag iaf skulle ogärna göra i Kina fortfarande.

Av dessa så är Tokyo den minst oattraktiva.
Lite tillägg för PEK's mellanlandning, de gånger jag åkt förbi så går det iaf väldigt smidigt, och om det fortfarande inte är så mycket flyg så borde det inte ta så mycket tid. Om du gillar kinamat så tycker jag att deras lounger (i terminal 3E) faktiskt är bra, framförallt nudelstånden. Har varit ett tag sen jag var där (2019 sist), men har alltid tyckt att maten i Business Class loungen varit bättre än First class. Med priority pass kunde man komma in i båda två, men osäker på hur det är nu.

Just det, tips är att fylla i gula immigration-lappen på planet, så man inte står och slösar tid/springer runt på flygplatsen sen. Om ni inte får en, be om en från flygvärdinnorna innan ni landar.
 

TP12

Medlem
Delhi ska du göra allt för att undvika transfer i (du får hänga i en tom transferarea i 3h), tror inte det är mycket bättre i Hyderabad.
I Peking så måste man gå igenom immigration. Något jag iaf skulle ogärna göra i Kina fortfarande.

Av dessa så är Tokyo den minst oattraktiva.

Ca två timmar effektiv tid i Cloud 9 på ADD är helt ok med tänker jag.
 

flierman

Medlem
Kan man inte boka om en bonusresa längre utan avgift ens om man gör det via hemsidan? (Bortsett från ändringen som kom 1 feb), dvs innan dess.
 

eddo

Medlem
Kan man inte boka om en bonusresa längre utan avgift ens om man gör det via hemsidan? (Bortsett från ändringen som kom 1 feb), dvs innan dess.
Du får nog specificera lite mer. Försöker du boka en SAS bonusresa eller Star Alliance? Vilken avgift menar du?
Vid bokning på hemsidan betalar du som vanligt skatter och avgifter (t.ex. star alliance bokningsavgift 450 kr/person) men slipper just telefonbokningsavgiften på 375 kr/person.
 
Toppen