Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

En fråga angående awardfares. Jag ser bara bonusresor max 2 månader framåt, men ser i tråden om lyckade bokningar (exempel i bild) att det ska gå att få upp betydligt längre än så. Varför ser jag så kort?
om du inte har betalversionen ser du bara 60 dagar framåt har jag för mig att det är. Men om du betalar så är det 360 dagar bort i tiden.

En nybörjarfråga till. Säg att vi hittar flyg till en destination med några olika legs. Betalar vi poäng för varje enskild del då? Eller bakas det ihop på något sätt när man lägger ihop olika legs? När man anger ca 105 000 p per person, är det då efter 2-for-1 (se tidigare bildexempel)?

En nybörjarfråga till. Säg att vi hittar flyg till en destination med några olika legs. Betalar vi poäng för varje enskild del då? Eller bakas det ihop på något sätt när man lägger ihop olika legs? När man anger ca 105 000 p per person, är det då efter 2-for-1 (se tidigare bildexempel)?
Här ser du priserna för star alliance awards per person: https://www.flysas.com/en/eurobonus/points/fly-with-points/star-alliance-point-chart/
Priset beror på mellan vilka zoner du reser från och till (avreseland och destination) - du betalar inte per ben.
Har du en 2-4-1 räknar du helt enkelt 50% av priset på den sidan per person.

Här ser du priserna för star alliance awards per person: https://www.flysas.com/en/eurobonus/points/fly-with-points/star-alliance-point-chart/
Priset beror på mellan vilka zoner du reser från och till (avreseland och destination) - du betalar inte per ben.
Har du en 2-4-1 räknar du helt enkelt 50% av priset på den sidan per person.

Kanske solklart men EN voucher gäller för upp till två personer.

Är det någon här på forumet som har bra koll på availability till Mexico City & Cancun? Kikar på att åka dit i början av april och ser att LH ofta släpper platser ganska kort inpå, det gäller även Turkish verkar det som. Finns det några andra vägar eller tips att få? :)

Är det någon här på forumet som har bra koll på availability till Mexico City & Cancun? Kikar på att åka dit i början av april och ser att LH ofta släpper platser ganska kort inpå, det gäller även Turkish verkar det som. Finns det några andra vägar eller tips att få? :)

Inte mer än att det gäller att ligga på. Sätt larm hos awardfares på linjerna över Atlanten, feeder flightsen brukar alltid gå att lösa.

Vi flög in till Mexico City och var där några dagar. Häftig stad om ni inte varit där.
Sedan enkelt med inrikes till Cancun.

Jag har bokat 4 platser hem från costa rica, san jose -cancun med avianca sen från Cancun med turkish för januari 2024 hem från jul/nyår, så de släpper 4 platser långt i förväg.

• Gilla
Reactions: Gus
TAP flyger till Cancun från Lissabon. Kanske en Open jaw med utresa till MEX och hem från CUN? Eller tvärtom..

Last edited:
Toppen