Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

ELOS

Medlem
Ja biljetten är utställd med biljettnummer och allt.
Det var agenten själv som föreslog detta alternativ då jag själv bara hittade TK.
Jag blev själv väldigt förvånad.
Men bara tacka och ta emot.
Slutsats-jag tror de ser SQ bokningsklass I men de är tillsagda att inte boka detta då de sannolikt är dyrare för SAS än Ex TK.
 

MartinH

Medlem
Slutsats-jag tror de ser SQ bokningsklass I men de är tillsagda att inte boka detta då de sannolikt är dyrare för SAS än Ex TK.
Jag ringde idag, agenten sa precis som du säger, de ser tillgänglighet, men får inte boka SQ. Jag var inte ensam att ringa idag, det var en del som frågade om SQ...
Tillägg: jag såg samma segment sedan via LH miles and more så SQ publicerar awardplatser på starnet
Behöver man status på Miles & More för att se SQ? Jag har poäng, så jag kan söka, men hittar inget, varken longhaul eller shorthaul.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

ELOS

Medlem
Nej du kan aldrig göra något med resan som du påbörjat. Du kan göra evt ändringar högst 24h före avresa (om agenten är snäll till och med SAS stängningstid på telefon dagen före)
Läs gärna alla regler som står för SAS star alliance award på SAS hemsida så blir du mycket kunskap rikare!
 
Just Bangkok jag råkade ut för det. Det är någon avgift som ska betalas om man går ut och in (då den avgiften inte ingår i biljetten när man reser vidare). Men jag slapp som sagt, om det är för att Thailand är Thailand eller berodde på något annat låter jag vara osagt. Men om det kostat några hundra baht hade det ju inte varit end of the world direkt.

Nu är denna resan avklarad och jäklar va smidigt det va att gå igenom säkerhetskontroll, behövde inga papper då Thailand har öppnat upp helt nu.
Tog 15min igenom och behövde inte betala något för att vara "borta" från flygplatsen i 22h.

Blev god Thaimat inne i centrala BKK =)
 
Om jag ej kan hitta GOT-CPH-FLR när jag söker hos SAS, men CPH-FLR i plus för 15000 poäng (flypremium), bör jag kunna lägga på GOT-CPH via SAS kundtjänst då utan ytterligare kostnader i samma klass?
 
Toppen