Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

JacobGBG

Medlem
Hur många gånger kan man ändra en SAS bonusresa med Star Alliance via telefon? Har bokat en resa med poäng och 2-4-1, och håller dagligen koll på om där släpps platser på alternativa rutter som skulle passa oss bättre där vi gärna betalar ombokningsavgiften.

Finns det någon gräns? Jag vet att resan är avbokningsbar till 24h innan och att man får ändra resan innan dess, men finns det något i terms and condition gällande hur många gånger man faktiskt får göra ombokningar? Eller är det fritt fram så fort något bättre dyker upp?

Finns nog ingen gräns. Min närmast kommande awardresa har jag gjort 4st ändringar på. Jag håller SAS flygande med mina ändringsavgfiter!
 

Doctor-X

Medlem
Hur många gånger kan man ändra en SAS bonusresa med Star Alliance via telefon? Har bokat en resa med poäng och 2-4-1, och håller dagligen koll på om där släpps platser på alternativa rutter som skulle passa oss bättre där vi gärna betalar ombokningsavgiften.

Finns det någon gräns? Jag vet att resan är avbokningsbar till 24h innan och att man får ändra resan innan dess, men finns det något i terms and condition gällande hur många gånger man faktiskt får göra ombokningar? Eller är det fritt fram så fort något bättre dyker upp?
Det kostar ju 150 kronor att göra ändring per person. Men om du vill göra 100 ändringar och betala 15.000 för det kommer inte sas klaga.

Som ett tillägg vad @palmen skrivit så gäller bara 2-4-1 vouchern till den dagen som den går ut. Har man ingen ny voucher då som är giltig så blir det fullt poängpris.
 

Grenville

Ny medlem
Njae, member extremt vanligt med felmeddelanden och inga sökträffar. Tyvärr varit så i typ ett år nu.
Du får ringa in helt enkelt för att göra bokningen.
Tack för snabbt svar!

Vilken söksida skulle du rekommendera för att själv leta upp en bra bonusresa som jag sedan bokar via telefon?
 

Chappy

Medlem
Har bokat följande resa i Februari. ARN-LHR-TPE-DPS. Sen hem DPS-TPE-AMS-ARN. Flygningarna sker med SAS inom EU och EVA på longhaul i business.
2 frågor.
1. TPE-DPS är over night, hur ser det ut med bagage, kan jag låta det ligga kvar på flygplatsen? Flyger med surfbräda och vill helst inte behöva checka ut denna.
2. Agenten bokade AMS-ARN i sas plus go bonus, men det finns gott om platser kvar i sas plus bonus. Om jag ringer in och ändrar, åker jag på avgiften om 150:-x2? Och är skillnaden värd 300:- isåfall?
Sitter och hoppas att de ska släppa en till biljett i business mellan TPE-DPS då vi för tillfället har ekonomi och det bara finns en plats i business på det datumet. Om det dykt upp så kan jag ta smällen på 300:- men just nu känns det lite "surt" att agenten inte bokade in i rätt klass från början.
 

filip23

Medlem
2. Agenten bokade AMS-ARN i sas plus go bonus, men det finns gott om platser kvar i sas plus bonus. Om jag ringer in och ändrar, åker jag på avgiften om 150:-x2? Och är skillnaden värd 300:- isåfall
Sitter och hoppas att de ska släppa en till biljett i business mellan TPE-DPS då vi för tillfället har ekonomi och det bara finns en plats i business på det datumet. Om det dykt upp så kan jag ta smällen på 300:- men just nu känns det lite "surt" att agenten inte bokade in i rätt klass från början.
Vet faktiskt inte hur det är med bagage där men skulle Inte tro att du behöver hämta ut det om du är incheckad hela vägen.

Ja, det är absolut värt 300 kr att ändra. Sen skulle jag rekommendera att boka up biljetten som finns i business nu och sen hoppas att en till dyker upp (det är alltid min strategi vid bokning) chansen att eco finns kvar är oftast rätt stor och skulle det inte dyka upp en till så går det oftast att ändra tillbaka. Annars är det lätt att bli besviken när en till C biljett dyker upp men den ursprungliga kanske redan har bokats av nån annan
 

Chappy

Medlem
Vet faktiskt inte hur det är med bagage där men skulle Inte tro att du behöver hämta ut det om du är incheckad hela vägen.

Ja, det är absolut värt 300 kr att ändra. Sen skulle jag rekommendera att boka up biljetten som finns i business nu och sen hoppas att en till dyker upp (det är alltid min strategi vid bokning) chansen att eco finns kvar är oftast rätt stor och skulle det inte dyka upp en till så går det oftast att ändra tillbaka. Annars är det lätt att bli besviken när en till C biljett dyker upp men den ursprungliga kanske redan har bokats av nån annan
Jag tänkte mejla EVA Air och fråga, måste ändå checka hur lång brädan får vara utan att åka på straffavgift.
Okey, topp då ringer jag in och bokar den imorgon så hoppas vi på att det dyker upp en till. Tack för svaret!
 
Har bokat följande resa i Februari. ARN-LHR-TPE-DPS. Sen hem DPS-TPE-AMS-ARN. Flygningarna sker med SAS inom EU och EVA på longhaul i business.
2 frågor.
1. TPE-DPS är over night, hur ser det ut med bagage, kan jag låta det ligga kvar på flygplatsen? Flyger med surfbräda och vill helst inte behöva checka ut denna.
2. Agenten bokade AMS-ARN i sas plus go bonus, men det finns gott om platser kvar i sas plus bonus. Om jag ringer in och ändrar, åker jag på avgiften om 150:-x2? Och är skillnaden värd 300:- isåfall?
Sitter och hoppas att de ska släppa en till biljett i business mellan TPE-DPS då vi för tillfället har ekonomi och det bara finns en plats i business på det datumet. Om det dykt upp så kan jag ta smällen på 300:- men just nu känns det lite "surt" att agenten inte bokade in i rätt klass från början.

Åkte förra veckan med EVA Air igenom BKK och hade overnight (22h), det va inga problem att checka in hela vägen utan att behöva ta ut någonstans för att checka in igen.
 

eddo

Medlem
Hittade en flight med LH till Tokyo, planeras att flygas med 747-8i. Funderar på att slå två flugor i en smäll och besöka Japan samt flyga 747 för första gången. Hur vanligt är det med equipment change hos LH? Förstår att ingen kan svara säkert men tänker om någon har en uppfattning hur ofta det sker hos LH i jämförelse med övriga flygbolag.
 
Toppen