Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
Vet faktiskt inte hur det är med bagage där men skulle Inte tro att du behöver hämta ut det om du är incheckad hela vägen.

Ja, det är absolut värt 300 kr att ändra. Sen skulle jag rekommendera att boka up biljetten som finns i business nu och sen hoppas att en till dyker upp (det är alltid min strategi vid bokning) chansen att eco finns kvar är oftast rätt stor och skulle det inte dyka upp en till så går det oftast att ändra tillbaka. Annars är det lätt att bli besviken när en till C biljett dyker upp men den ursprungliga kanske redan har bokats av nån annan
Jag gissar på att det är en bokning för 2 personer (och inte 2 separata bokningar). Det går inte boka olika klasser för 2 personer på samma plan.

Huruvida det är värt att betala 150 per person eller ej kan man alltifrån diskutera. Jag hade inte gjort det på en flight efter longhaul som sista flight hem. Då vill man oftast bara hem och att äta/dricka upp den summan brukar sällan vara lockande, speciellt efter att ha flygit Business.
 

Kimmen00

Medlem
Högst troligt kommer de inte tillåta dig göra gratis ändring då det är sån liten tid. SAS brukar ha som policy 3h.

24h räknas från angiven ankomst till angiven avgångstid. Finns inga andra tider.

Alla flygplatser tillåter inte bagage över natten. Men rent teoretiskt behöver du inte bry dig om bagaget förrän din destination. Du har dock möjlighet att få ut det under vägen om det bara checkas in till något av stoppen.
Har iof flera ggr fått till gratis ändring bara på en 5.minutare av Turkish..
 
  • Gilla
Reactions: Gus

bnr

Medlem

backfire

Medlem
Jag var precis inne på SAS hemsida för att söka en Star Alliance bonusresa. Nu står det att jag har 3st Amex 2f1 som går ut 31 dec 2022.
Det är fel, ska vara 2st som går ut 31 dec 2022 och 1st som går ut 31 dec 2023.
Brukar det visa fel på denna sida?
 

Piffsan

Medlem
Noterar att vi också har både fel antal och fel förfallodatum på våra 241 Amex vouchers. Vi borde ha två stycken, där den ena går ut 31 dec 2022 och den andra 31 dec 2023 men nu har vi tre stycken som alla går ut 31 dec 2022... Såg inte så ut igår...
 

bnr

Medlem
Jag förstår faktiskt inte din kritik. Här gäller vänlig ton.
Hur menar du? Det blir lätt förvirrat om ingen diskuterat kostnad för namnändring de senaste 5+ sidorna med inlägg, sedan kommer en oneliner där du skriver "Det kostar numera 600 kr per namnändring".

"Ton" kan lätt misstolkas när man läser något jmf. med när man hör något, det jag menade är att det alltid är sunt att källhänvisa.
 

toer00

Medlem
Har lyckats boka ARN-BRU-GVA-IAD, IAD-BRU-ARN i vår med UA/SN, funderar däremot be att SAS bokar om BRU-ARN till BRU-BMA. Någon som vet med minimum connection time SN/SN USA-EU i BRU är? Kan man ha "Open Jaw" år motsatt håll" på EB biljetter dvs ut fr. ARN hem till BMA?
Blir övernattning i GVA, någon som har koll på hotell i närheten?
 
Toppen