Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
Har lyckats boka ARN-BRU-GVA-IAD, IAD-BRU-ARN i vår med UA/SN, funderar däremot be att SAS bokar om BRU-ARN till BRU-BMA. Någon som vet med minimum connection time SN/SN USA-EU i BRU är? Kan man ha "Open Jaw" år motsatt håll" på EB biljetter dvs ut fr. ARN hem till BMA?
Blir övernattning i GVA, någon som har koll på hotell i närheten?
Infon finns i expertflyer vad MCT är.
Det är helt ok att ha open jaw antingen vid origin eller destination. ARN/BMA är dock båda länkade tillsammans under Stockholm så det blir inte Open Jaw, precis som med Narita/Haneda eller JFK/LGA.

Om du vill ha hjälp med hotell, ta det i relevant tråd för frågan, eller skapa en ny tråd om ingen finns för Genève.
 

toer00

Medlem
Infon finns i expertflyer vad MCT är.
Det är helt ok att ha open jaw antingen vid origin eller destination. ARN/BMA är dock båda länkade tillsammans under Stockholm så det blir inte Open Jaw, precis som med Narita/Haneda eller JFK/LGA.

Om du vill ha hjälp med hotell, ta det i relevant tråd för frågan, eller skapa en ny tråd om ingen finns för Genève.

När jag ringde SAS för Sommarens Europaresa så vägrade agenten boka BMA-BRU;MAD-ARN som en Open Jaw då hon hade fått besked om att
Open Jaw utgår fr. flygplats och inte stad...?? Var hittar jag bevis på att det är stad? 2 st enkla suger mer poäng än ToR.
 
Last edited:

Mr Basic

Medlem
När jag ringde SAS för Sommarens Europaresa så vägrade agenten boka BMA-BRU;MAD-ARN som en Open Jaw då hos hade fått besked om att
Open Jaw utgår fr. flygplats och inte stad...?? Var hittar jag bevis på att det är stad? 2 st enkla suger mer poäng än ToR.
Kanske inuti agentens huvud? I SAS ”påhitte-bok”? ;)
Börja med minst ett par HUACA innan du utgår från att det du får höra (av en agent) är en absolut sanning.
 

Tomas E

Medlem
När jag ringde SAS för Sommarens Europaresa så vägrade agenten boka BMA-BRU;MAD-ARN som en Open Jaw då hon hade fått besked om att
Open Jaw utgår fr. flygplats och inte stad...?? Var hittar jag bevis på att det är stad? 2 st enkla suger mer poäng än ToR.
Är det viktigt att den (om)bokning du vill ha kallas "open jaw"? Be bara om att få bokningen/ombokningen till de flyg och flygplatser du vill ha och se hur det går! Söker man på STO snarare än ARN dyker ju även flighter på BMA upp, så du kan boka många varianter av BMA-BRU-XXX-ARN själv online.
 

Chappy

Medlem
Jag gissar på att det är en bokning för 2 personer (och inte 2 separata bokningar). Det går inte boka olika klasser för 2 personer på samma plan.

Huruvida det är värt att betala 150 per person eller ej kan man alltifrån diskutera. Jag hade inte gjort det på en flight efter longhaul som sista flight hem. Då vill man oftast bara hem och att äta/dricka upp den summan brukar sällan vara lockande, speciellt efter att ha flygit Business.
Stämmer att det är för två personer. Har en del poäng över, ska jag boka upp den sista stolen som en vanlig poäng resa i hopp om att de släpper en till och i samband med det avboka? För de verkar släppa en stol åt gången på den sträckan.
 

palmen

Moderator
När jag ringde SAS för Sommarens Europaresa så vägrade agenten boka BMA-BRU;MAD-ARN som en Open Jaw då hon hade fått besked om att
Open Jaw utgår fr. flygplats och inte stad...?? Var hittar jag bevis på att det är stad? 2 st enkla suger mer poäng än ToR.
Att SAS agenter skulle ha koll var något nytt, snarare något som de själva "hittat på" utan att ha den minsta aning om något.
I ditt fall är det ju inga problem oavsett då du "i värsta fall" bara skulle ha en open jaw, och då origin open jaw med tanke på att du flyger till Washington och från Washington.

Agenten kanske hade läst informationen om att EWR numera inte är en flygplats som tillhör NYC, där är det bara JFK och LGA som numera är de internationella flygplatserna som räknas till NYC.
 

toer00

Medlem
Hur skulle ni välja, har hittat BMA-BRU-IAD-BRU-IAD-BMA i business med SN eller, ut: ARN-BRU-GVA(övernattning)-IAD (SK. SN, UA Polaris), hem: IAD-BRU-ARN med SN, SK. Dvs är den hajpade UA polaris värt omvägen via GVA inkl övernattning där? Ni som åkt det mesta hur är den hårda resp.mjuka produkten på dessa bolag SN vs UA?
 

toer00

Medlem
Tack för alla svar, ringde SAS i morse och bokade om efter bara 1 HUCA… ;). Det blir BMA-BRU-IAD ToR med SN.

En kul grej fr. itinerary nedan Aircraft Owner, Cockpit Crew, Carin Crew… har aldrig sett detta tidigare…

BRUSSELS AIRLINES - SN 516
Dulles/Wash DC BRUSSELS BE 1800 0755
MON 01MAY DULLES INTL BRUSSELS AIRPORT 02MAY
NON STOP DURATION 07:55
RESERVATION CONFIRMED - I BUSINESS
ON BOARD: BREAKFAST/DINNER
AIRCRAFT OWNER: SN BRUSSELS AIRLINES
COCKPIT CREW: SN BRUSSELS AIRLINES
CABIN CREW: SN BRUSSELS AIRLINES
EQUIPMENT: AIRBUS A330-300
 
Toppen