Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Stefan G

Medlem
Upptäckte av en slump att SAS splittat vår bokning till två separata, boknings nummer helt utan anledning i samband med att vi la på ett segment LHR-ARN
Ringde men de säger att de inget kan göra och ingen vet varför.
Detta är två stolar in ANA The Suite så är livädd att det blir nåt strul.
Går det att slå ihop igen och varför blir det så här?
Vad jag vet går det tyvärr aldrig att slå ihop 2 bokningar. Hände mig ganska nyligen att en bokning med 2 personer blev delad. Förklaringen var att jag hade en existerande bokning och bokade en ny parallell bokning med samma namn på samma flyg (ville få nya bokningen säkerställd innan avbokningen på första resan). På något sätt kände systemet av den existerande bokningen och delade upp den nya bokningen. Förstår fortfarande inte poängen med delningen men det var något systemet gjorde automatiskt.
I ditt fall känns det underligt med tanke på att du bara la till ett nytt segment.
 

Matore

Medlem
Vad jag vet går det tyvärr aldrig att slå ihop 2 bokningar. Hände mig ganska nyligen att en bokning med 2 personer blev delad. Förklaringen var att jag hade en existerande bokning och bokade en ny parallell bokning med samma namn på samma flyg (ville få nya bokningen säkerställd innan avbokningen på första resan). På något sätt kände systemet av den existerande bokningen och delade upp den nya bokningen. Förstår fortfarande inte poängen med delningen men det var något systemet gjorde automatiskt.
I ditt fall känns det underligt med tanke på att du bara la till ett nytt segment.
Vad jag vet går det tyvärr aldrig att slå ihop 2 bokningar. Hände mig ganska nyligen att en bokning med 2 personer blev delad. Förklaringen var att jag hade en existerande bokning och bokade en ny parallell bokning med samma namn på samma flyg (ville få nya bokningen säkerställd innan avbokningen på första resan). På något sätt kände systemet av den existerande bokningen och delade upp den nya bokningen. Förstår fortfarande inte poängen med delningen men det var något systemet gjorde automatiskt.
I ditt fall känns det underligt med tanke på att du bara la till ett nytt segment.
Jaha det förklarar saken. Hade en parallell bokning bara på den sträckan en stund!
De har inte räknat klart skatter och biljetterat ännu. Och det är en 241. Hur löser de det när det nu är två pnr?
 

Stefan G

Medlem
Jaha det förklarar saken. Hade en parallell bokning bara på den sträckan en stund!
De har inte räknat klart skatter och biljetterat ännu. Och det är en 241. Hur löser de det när det nu är två pnr?
I mitt fall avbokade agenten och bokade på samma resa igen (med risk för att tappa business platserna men gick bra), i ditt fall oklart, finns ju en klar risk att du tappar first class delen.
 

Philip G

Medlem
Jag har bokat SQ business class med poäng idag CPH-SIN-BKK så det går!

Hypotes: Kan det vara så att flighten är bokad av Thai men "operated by SQ"? För Singapore Airlines ska väl inte fungera alls? Det är ju revolutionerande om det skulle visa sig att det plötsligt börjar allokeras bonusflyg för EB.
 

bnr

Medlem
Hypotes: Kan det vara så att flighten är bokad av Thai men "operated by SQ"? För Singapore Airlines ska väl inte fungera alls? Det är ju revolutionerande om det skulle visa sig att det plötsligt börjar allokeras bonusflyg för EB.
Ser ganska "normalt" ut.
1666348057692.png
 
Toppen