Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

eddo

Medlem
Har lite smått börjat planera för nästa jul-/nyårsresa (2023/2024). Rekar lite inför att biljetter släpps senare bara.

Planen är att besöka Singapore och Malaysia. Poängpriset dit är ju relativt dyra så funderar på om det är mer värt att boka till någon billigare destination i närheten och sedan köpa revenue-biljetter XXX-SIN-KUL-XXX. Någon med erfarenhet av liknande bokning och tips på destinationer? BKK? Något bättre alternativ?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Som ni alla vet har det varit svårare än vanligt att hitta nåt vettig. Jag och min sambo brukar varje år åka strax innan nyår 2 veckor till Mexico eller Jamaica. Alltid business över atlanten men ibland ekonomi på nån kort sträcka. I år har det varit omöjligt att hitta nåt vettigt. Vi brukar typ boka i Oktober. Tanken har varit att åka lite efter nyår denna gång men det har inte hjälp. Nå väl. I går hittade jag iallafall flyg till New York i business, Dit via London med United och SAS plus hem 6-20 Jan. Tänkte köpa sista biten till Mexico. Ringer SAS idag för att boka. "Tyvärr ligger våra system nere sedan 45 min, försök boka på nätet". Nå väl jag går tillbaka på hemsidan Hittar då ARN - MIA direkt med SAS i business 7-20 Jan. Inte sett den alls, fanns inte bland eurobonus sökning, bara på Star Alliance. När jag försöker boka den snabbt säger den att denna resa går att boka billigare. Blir automatisk flyttad till Eurobonus bokningar och bokar.
Yes!!!!! De måste blivit nåt knas med systemen men har bokningen i app och på mail
 

Kimmen00

Medlem
Har lite smått börjat planera för nästa jul-/nyårsresa (2023/2024). Rekar lite inför att biljetter släpps senare bara.

Planen är att besöka Singapore och Malaysia. Poängpriset dit är ju relativt dyra så funderar på om det är mer värt att boka till någon billigare destination i närheten och sedan köpa revenue-biljetter XXX-SIN-KUL-XXX. Någon med erfarenhet av liknande bokning och tips på destinationer? BKK? Något bättre alternativ?

Vi gör så i sommar. Flyger till BKK och köper sen biljetter, troligen till Malaysia
 

Borje L

Medlem
Hej

Vet ni om det är möjligt att boka två biljetter till olika stolar på samma flygning alternativt slå ihop bokningarna? Har bokat plus (med pengar) till och från USA. Hade tänkt buda på uppgradering till business. Nu har de släppt businessbiljetter för poäng. Priset är detsamma som minimibudet för en uppgradering. Kan jag boka awarden och åka business och bara låta plusstolen vara kvar? Man kan ju boka två vanliga stolar så man borde ju kunna ha en plus och en businesstol.
 

MartinH

Medlem
Har lite smått börjat planera för nästa jul-/nyårsresa (2023/2024). Rekar lite inför att biljetter släpps senare bara.

Planen är att besöka Singapore och Malaysia. Poängpriset dit är ju relativt dyra så funderar på om det är mer värt att boka till någon billigare destination i närheten och sedan köpa revenue-biljetter XXX-SIN-KUL-XXX. Någon med erfarenhet av liknande bokning och tips på destinationer? BKK? Något bättre alternativ?
Vill du spara poäng så är det BKK, eller SGN som gäller. Finns billiga flyg därifrån till vart ni vill sen.
 

palmen

Moderator
Hej

Vet ni om det är möjligt att boka två biljetter till olika stolar på samma flygning alternativt slå ihop bokningarna? Har bokat plus (med pengar) till och från USA. Hade tänkt buda på uppgradering till business. Nu har de släppt businessbiljetter för poäng. Priset är detsamma som minimibudet för en uppgradering. Kan jag boka awarden och åka business och bara låta plusstolen vara kvar? Man kan ju boka två vanliga stolar så man borde ju kunna ha en plus och en businesstol.
Det blir ju en no show i så fall. Varför inte avboka plus och får tillbaka pengar?
Om du inte åker på utresan så kommer hemresan automatiskt avbokas.

Det går aldrig slå ihop två bokningarna till en.

Det kan bli problem med två bokningar på samma flight, finns risk att en avbokas.
 

Borje L

Medlem
Tack för svar. Det gäller hemresan så jag vill åka på utresan. Synd att man inte kan göra confirmed upgrade genom att boka en award som finns.
 

Shxhani

Medlem
Brukar vara rätt så bra på att boka bonusresor i business, vet inte om det är bottar eller om SAS inte släpper business till Tokyo. Har hängt på låset vid midnatt två nätter i rad utan att lyckas boka i business.
 
Brukar vara rätt så bra på att boka bonusresor i business, vet inte om det är bottar eller om SAS inte släpper business till Tokyo. Har hängt på låset vid midnatt två nätter i rad utan att lyckas boka i business.
Har bevakning på AwardHacks, och fick denna för tre dagar sen. HND-CPH har dykt upp nästan varje dag sedan 5 september. Det är ju lite märkligt att det ser ut som om det släpps fler bonusbiljetter åt ena hållet.

New flights found​

RouteDepartureSpace#Link
CPH-HND
2023-09-11​
2/2/4​
207​
SAS
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen