Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

LPC123

Medlem
Ny här så ber om ursäkt i förskott för sånt som jag borde veta, har sökt i forumet men inte lyckats hitta:

Jag har bokat in en resa till London med EB-poäng i Fly Premium i april 2023. Fick tag på och bokade biljetter men hemresan fanns bara med 06:40-flighten, lite tidigt med mindre barn.

Finns det någon tjänst där jag kan hålla koll på om platser på senare flighter avbokas? Jag har konto på Awardplanner men bevakning verkar inte finnas.
Awardfares kan du skapa bevakningar på
 

011430121

Medlem
När brukar de ha A330 då?? Är IAD den "lättaste" SAS USA destinationen att hitta platser till i business...?
Det varierar, det verkar vara A321 nu under vintern, har själv bokad i februari hörde en BC medlem som har modellen i början av december.
Kolla på SAS eller Expertflyer
Det är lätt att hitta bonusresor till IAD under vintern

Jag tror att IAD inte har mycket cargo så det är antalet passagerare som styr viken modell det är
 

RhinoG

Medlem
Hallå,

Åker ZNZ-ADD-CDG-ARN-GOT i morgon efter en härlig vecka på Zanzibar.

Är ekonomi på benet ZNZ-ADD och tänkte eventuellt försöka ringa Ethiopian för att höra om de kan uppgradera oss. Anledningen är att vi blev ombokade på vägen ner med kort varsel vilket gjorde att vi tappade lite tid på plats. Skitgrej egentligen, men kanske värt ett försök.

Nu till frågan, tror ni att det finns någon risk att bokningen blir kass om de gör något fel eller liknande? Är det med andra ord värt risken?
 

Thornado

Medlem
Hallå,

Åker ZNZ-ADD-CDG-ARN-GOT i morgon efter en härlig vecka på Zanzibar.

Är ekonomi på benet ZNZ-ADD och tänkte eventuellt försöka ringa Ethiopian för att höra om de kan uppgradera oss. Anledningen är att vi blev ombokade på vägen ner med kort varsel vilket gjorde att vi tappade lite tid på plats. Skitgrej egentligen, men kanske värt ett försök.

Nu till frågan, tror ni att det finns någon risk att bokningen blir kass om de gör något fel eller liknande? Är det med andra ord värt risken?

Jag tror att risken för att de sabbar er bokning är låg (men det finns såklart folk som klarar allt, så man ska aldrig säga aldrig).
Jag skulle dock även tro att sannolikheten att ni blir uppgraderade på det sättet är extremt låg, så om ni nu redan tappat lite tid på plats så skulle jag satsa på att njuta av sista dagen där istället för att vänta i telefonkö till Ethiopian. Ni kan ju testa att fråga snällt vid incheckningen istället (även där låg sannolikhet, men tror ändå de har större möjligheter).
 

r.bjork

Medlem
Bokade om en resa där jag bytte ut två ben i ekonomi till business. Där blev jag tydligen tvungen att ändra sträckan mellan ARN-LHR till ekonomi från plus på grund av ”olika bokningsklasser”, hade plus/first/ekonomi innan. Hade inte tid att ställa fler frågor då det tog väldigt lång tid att ändra bokningen.

Någon som stött på det tidigare och kan bekräfta att det faktiskt stämmer? Haft otur senaste kontakterna med kundtjänst och han verkade vara väldigt ny, tvivlar därför på att det stämmer.

Flyger SAS, ANA och Thai om det är till någon hjälp.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

majoren

Medlem
Nej, så länge alla på bokningen har samma bokningsklass på samma ben är kan du ha olika bokningsklass på resp. ben. Alltså bör plus/first/ekonomi fungera.
 

r.bjork

Medlem
Nej, så länge alla på bokningen har samma bokningsklass på samma ben är kan du ha olika bokningsklass på resp. ben. Alltså bör plus/first/ekonomi fungera.

Så jag uppfattat det tidigare och även bokat, det jag ville ändra till var plus/first/business och fick ekonomi/first/business. Fick även returen uppdelad i två resor, fått liknande tidigare men kommer inte ihåg om det ändrades per automatik eller vid tidigare ombokningstillfälle.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Toppen