Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

FilipJ

Medlem
Är det någon som vet hur man undkommer det för mig kroniska felmeddelandet nedan? Testar olika webbläsare, med eller utan surfhistorik, olika datorer men inget funkar. Är nästan (...) konspiratorisk nog att tro att de aktivt undanhåller att visa bokningsbara biljetter...

"Unfortunately, the page you're looking for isn't available right now. Please reload the site by clicking on the SAS logo."
 
  • Gilla
Reactions: Gus

eddo

Medlem
Är det någon som vet hur man undkommer det för mig kroniska felmeddelandet nedan? Testar olika webbläsare, med eller utan surfhistorik, olika datorer men inget funkar. Är nästan (...) konspiratorisk nog att tro att de aktivt undanhåller att visa bokningsbara biljetter...

"Unfortunately, the page you're looking for isn't available right now. Please reload the site by clicking on the SAS logo."
Har/haft det felmeddelandet under (långa) perioder senaste tiden. Inte lyckats lösa det trots olika enheter och webbläsare annat än genom att söka via andra tjänster och att ringa in istället för att boka online...
 

toer00

Medlem
Förstår inte problemet. Finns ju awardplatser i business (1-2 per flight) ARN- ORD och v/v fram till den 10 september 2023. likaså på CPH-ORD. Tillgången CPH-IAD är ännu bättre.

Har varit i Finland de senaste dagarna och roat mig med att söka i både Awardfares.com samt sas.se och fått otroligt dåligt SAS resultat...men nu idag ser det faktiskt bättre ut... Men någon som vet om de släpper löpande 330 dagar innan till alla destinationer utanför sommarperioden??
 

toer00

Medlem
Är det någon som vet hur man undkommer det för mig kroniska felmeddelandet nedan? Testar olika webbläsare, med eller utan surfhistorik, olika datorer men inget funkar. Är nästan (...) konspiratorisk nog att tro att de aktivt undanhåller att visa bokningsbara biljetter...

"Unfortunately, the page you're looking for isn't available right now. Please reload the site by clicking on the SAS logo."

Att SAS inte fixar detta är så dåligt...speciellt eftersom de då slipper samtal till kundtjänst för dessa enkla saker...! Det borde väl gå att räkna hem ganska enkelt...?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Chrillchen

Medlem
Någon som kan förklara detta, söker på awardhacks och sas.se på ARN - SJO.

Då hittar den flertalet datum med ARN-VIE-FRA-SJO i C för fyra personer och samma på vägen tillbaka. Men om jag söker på endast mellan FRA-SJO samma datum så hittar den inte något direktflyg där.
Vad kan det bero på? Inte lätt att hitta en smidig resa till Costa Rica...
 

bnr

Medlem
Någon som kan förklara detta, söker på awardhacks och sas.se på ARN - SJO.

Då hittar den flertalet datum med ARN-VIE-FRA-SJO i C för fyra personer och samma på vägen tillbaka. Men om jag söker på endast mellan FRA-SJO samma datum så hittar den inte något direktflyg där.
Vad kan det bero på? Inte lätt att hitta en smidig resa till Costa Rica...
Married segments.
 

bnr

Medlem
Okej, men skulle det gå att boka ARN-VIE-FRA-SJO om man ville det?

Den finns ju på sas *A sökning som sagt
Ja, om det till och med dyker upp online så är det ganska säkert att det går att boka.
Ibland dyker det upp phantom availability, det jag spontant kommer på är när det står att Ethiopian har 9 platser tillgängliga. Det går inte att boka.

Men just routing via VIE vet jag har öppnat upp dörrar i andra fall också.
 

LakeOfFire

Ny medlem
Ny här så ber om ursäkt i förskott för sånt som jag borde veta, har sökt i forumet men inte lyckats hitta:

Jag har bokat in en resa till London med EB-poäng i Fly Premium i april 2023. Fick tag på och bokade biljetter men hemresan fanns bara med 06:40-flighten, lite tidigt med mindre barn.

Finns det någon tjänst där jag kan hålla koll på om platser på senare flighter avbokas? Jag har konto på Awardplanner men bevakning verkar inte finnas.
 
Toppen