Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Simon90

Medlem
Jag flyger till Zanzibar i början av november. Märkte att Ethiopian Airlines flight från Beirut till Addis Ababa har flygplanstypen ändrats från A350 eller A330 mot 737-800 och tiden för avgången stämmer inte med vad jag hittar på Ethiopian Airlines sida för aktuella flyg samma dag. Behöver man vara orolig för att flygningen blir inställd eller kommer uppdatering lite fördröjt?
 
Last edited:

RhinoG

Medlem
Hej! Vad är den kortaste bytestiden man kan få till på en sån här bokning? Kikar på att flyga från GOT via LIS och hittar flight som landar i LIS en timme innan nästa avgång, men får inte upp detta förslag om jag söker hela resan. Business finns tillgängligt hela vägen vad jag kan se. Kan SAS personal pussla ihop detta?
 

JacobGBG

Medlem
Hej! Vad är den kortaste bytestiden man kan få till på en sån här bokning? Kikar på att flyga från GOT via LIS och hittar flight som landar i LIS en timme innan nästa avgång, men får inte upp detta förslag om jag söker hela resan. Business finns tillgängligt hela vägen vad jag kan se. Kan SAS personal pussla ihop detta?

Det varierar med flygplatser. På en plats som ARN kan Minimum Connection Time vara 45 min. För ett ställe som LHR och ett terminalbyte går det upp till 90 min.
 

RhinoG

Medlem
Det varierar med flygplatser. På en plats som ARN kan Minimum Connection Time vara 45 min. För ett ställe som LHR och ett terminalbyte går det upp till 90 min.
Rimligt, tack! I teorin antar jag att man kunnat boka sig ner på en flight till LIS dagen innan (och ta en natt där), så länge den landar mindre än 24h innan avgång dagen efter? Men då måste man ringa supporten antar jag, finns inget sätt att söka resan på det viset online va?
 
Rimligt, tack! I teorin antar jag att man kunnat boka sig ner på en flight till LIS dagen innan (och ta en natt där), så länge den landar mindre än 24h innan avgång dagen efter? Men då måste man ringa supporten antar jag, finns inget sätt att söka resan på det viset online va?

Dessa alternativ filtreras ofta bort i SAS sökmotor, men ibland finns dom även online.
 

palmen

Moderator
Hej! Vad är den kortaste bytestiden man kan få till på en sån här bokning? Kikar på att flyga från GOT via LIS och hittar flight som landar i LIS en timme innan nästa avgång, men får inte upp detta förslag om jag söker hela resan. Business finns tillgängligt hela vägen vad jag kan se. Kan SAS personal pussla ihop detta?
Du skriver inte vilka flighter du ska byta mellan, men MCT varierar från 50 minuter till 90 minuter för TAP-TAP på LIS. Det vanligaste är 90 minuter, och det troliga är att det är vad som gäller för dina flighter.
 

toer00

Medlem
Sitter och letar Eurobonus i business till hösten 2023,
tidigt September . Har suttit och kollat några dagar, ARN - ORD (brukar väl generellt sätt vara lättaste destinationen i USA ?).

Men frågan är släpper SAS löpande 2 st i Business 330 dagar innan? Förut kunde man sitta och plocka dessa efter midnatt i takt med att - 330 dagen inföll, men nu verkar det vara soprent…

Någon som vet mera?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
 
  • Gilla
Reactions: Gus

011430121

Medlem
Sitter och letar Eurobonus i business till hösten 2023,
tidigt September . Har suttit och kollat några dagar, ARN - ORD (brukar väl generellt sätt vara lättaste destinationen i USA ?).

Men frågan är släpper SAS löpande 2 st i Business 330 dagar innan? Förut kunde man sitta och plocka dessa efter midnatt i takt med att - 330 dagen inföll, men nu verkar det vara soprent…

Någon som vet mera?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
IAD brukar ha relativt gott om platser när de flyger med A330, är sämre under perioden de flyger med A321
Har ingen källa bara egna noteringar.
 

majoren

Medlem
Förstår inte problemet. Finns ju awardplatser i business (1-2 per flight) ARN- ORD och v/v fram till den 10 september 2023. likaså på CPH-ORD. Tillgången CPH-IAD är ännu bättre.
 
Toppen