Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

FilipJ

Medlem
Funderar också på att boka en resa med Turkish, dock endast enkel väg (bokar hemresan senare med andra bolag).

Om jag bokar utresan från Istanbul online, kan jag lägga till sträckan ARN-IST med Turkish på telefon i efterhand?

Det går att boka direkt från Arlanda online, men layover på 60 min känns skakigt så jag flyger hellre till Istanbul dagen innan. Tyvärr är det endast Turkish som flyger direkt till Istanbul från Arlanda. Och bokar gärna long-haul online när den släpps vid midnatt istället för att vänta till kl 9 dagen efter.
Ja, det kan du under förutsättning att agenten kan lägga på just det segmentet. Även om det ser tillgängligt ut är det vissa gånger då det inte funkar pga married segments.
 

Maxxan

Medlem
Ja, det kan du under förutsättning att agenten kan lägga på just det segmentet. Även om det ser tillgängligt ut är det vissa gånger då det inte funkar pga married segments.
Det är väl just den förutsättningen jag undrar över. Funkar väl alltid för andra bolag, med eventuellt undantag för Wien-resor med Lufthansa/Swiss, men har hört att Turkish + Turkish ska vara svårt?
 

FilipJ

Medlem
Det är väl just den förutsättningen jag undrar över. Funkar väl alltid för andra bolag, med eventuellt undantag för Wien-resor med Lufthansa/Swiss, men har hört att Turkish + Turkish ska vara svårt?
Nej, det funkar inte >alltid< med andra bolag. Bara mindre ofta än vanligt med Turkish. Förutsättningen du frågar om kan ingen veta helt säkert.
 

Solomun

Medlem
Släpper SAS generellt lika många bonusplatser på utresa som hemresa till Asien och USA? Verkar alltid finnas fler utresor än hemresor tillgängliga.

T.ex CPH- Miami

1709113702646.png

1709113744354.png

1709113783518.png
 
Last edited:
Släpper SAS generellt lika många bonusplatser på utresa som hemresa till Asien och USA? Verkar alltid finnas fler utresor än hemresor tillgängliga.

T.ex CPH- Miami

Visa bifogad bild 150890
Visa bifogad bild 150891
Visa bifogad bild 150892
Jag har alltid hittat mycket mer ut än hem även om vissa säger så inte är fallet. Nu senast hittade jag för 5 pax i C ut till Miami men inget hem så fick lösa hemresa på annat håll. Bevakat sen dess men fortsatt ingen bonusresa hem tillgänglig.
 

Solomun

Medlem
Jag har alltid hittat mycket mer ut än hem även om vissa säger så inte är fallet. Nu senast hittade jag för 5 pax i C ut till Miami men inget hem så fick lösa hemresa på annat håll. Bevakat sen dess men fortsatt ingen bonusresa hem tillgänglig.

Man börjar bli lite konspiratorisk och tänker att SAS gör så medvetet för att minska antalet bonusbokningar...
 
Toppen