Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Beror väl på var i USA, du har ju Hawaii också. Som Jannes säger, man får ju räkna på det.
Tyvärr blir det svårt att boka FlyPremium från Hawaii ;)

P.g.a SAS väldigt snäva long-haul linjenät så blev detta ganska enkelt att räkna:

1708708188709.png

Shanghai/Tokyo separat från Bangkok då de är olika zoner i *A.
Skillnaden är ganska liten då jämfört med ren *A returresa, men FlyPremium på ren SAS är väldigt förmånligt!

En fördel till med att boka olika är möjligheten att kunna ändra returen efter utresan:
Förra året avbokade jag en *A biljett med LOT från Los Angeles till Arlanda via Warsawa, då jag en dryg vecka innan avresa hittade LAX-CPH C-award och har högsta FlyPremium. Hade alltså två *A enkelbiljetter, ARN-VIE-FRA-BOS ut med Austrian/LH och denna LOT-biljett som jag avbokade. Slutresultatet: jag hade mer poäng på kontot och slapp vänta 8 timmar i Warsawa.
Andra exempel kunde vara att försöka nypa en F-biljett på returen...

Härligt, tror det är ganska lugnt på biljetteringsavdelningen så dom lyckas leverera snabb service just nu!
Tycker det är intressant hur folk klagar på hjälpen man får, den största gemensamma nämnaren jag kan tänka mig att det handlar nog om personerna själva som ringer in problemet ligger hos.
Jag har fått toppenhjälp senaste tiden då jag haft väldigt mycket ombokningar!
senaste året kan jag understryka detta. Har haft ett antal ombokningar (pga öändrade flyg hos bl.a. turkish). Har fått snabb och bra hjälp och biljetter under 30 minuter.

Ringt diamondsupporten här på morgonen men blir lite osäker då det inte kändes klockrent med svaren så istället för HUACA tänkte jag dubbelkolla här då det blir en ny kombo för mig i bokningsväg.
1. Om jag bokar en ren sas bonusresa (fly premium) för 5 pax, kostar det totalt 750 kr att avboka för hela sällskapet, inte 750 per resenär, korrekt?
2. Om jag bokar en *A resa för hemvägen, så är avbokningen kostnadsfri? Ombokningsavgift 150 kr för hela biljetten oavsett antal resenärer (jag trodde det var avgift för avbokning men sas-tjejen stod på sig) Korrekt?
3. Har 2 st 2-4-1 vouchers som jag eventuellt hade velat använda för att boka/köpa resa för poäng då det är ont om hemresor som awards, alltså en vanlig sasbiljett men betala med poäng. Det går inte enligt ktj utan endast bonusresor? Korrekt?
tusen tack på förhand!

Ringt diamondsupporten här på morgonen men blir lite osäker då det inte kändes klockrent med svaren så istället för HUACA tänkte jag dubbelkolla här då det blir en ny kombo för mig i bokningsväg.
1. Om jag bokar en ren sas bonusresa (fly premium) för 5 pax, kostar det totalt 750 kr att avboka för hela sällskapet, inte 750 per resenär, korrekt?
2. Om jag bokar en *A resa för hemvägen, så är avbokningen kostnadsfri? Ombokningsavgift 150 kr för hela biljetten oavsett antal resenärer (jag trodde det var avgift för avbokning men sas-tjejen stod på sig) Korrekt?
3. Har 2 st 2-4-1 vouchers som jag eventuellt hade velat använda för att boka/köpa resa för poäng då det är ont om hemresor som awards, alltså en vanlig sasbiljett men betala med poäng. Det går inte enligt ktj utan endast bonusresor? Korrekt?
tusen tack på förhand!
Ombokningsavgift är 150 kr/pax för varje tillfälle du gör en ändring. Det finns ingen avbokningsavgift men du förlorar den initiala serviceavgiften som lades vid första bokningstillfälle.

Du kan ej använda 2-4-1 på "poängresor" utan endast på Awardresor.

Ombokningsavgift är 150 kr/pax för varje tillfälle du gör en ändring. Det finns ingen avbokningsavgift men du förlorar den initiala serviceavgiften som lades vid första bokningstillfälle.

Du kan ej använda 2-4-1 på "poängresor" utan endast på Awardresor.
Stort tack för svaren.

1. Hade du koll på om det var 750 avboka hela sällskapet eller per resenär på sas bonus?
2. Tack, och service fee är 450 / pax? Samma för vuxna&barn?

Stort tack för svaren.

1. Hade du koll på om det var 750 avboka hela sällskapet eller per resenär på sas bonus?
2. Tack, och service fee är 450 / pax? Samma för vuxna&barn?

1. Förstår ej frågan. Det finns ingen avbokningsavgift, du förlorar de pengar du lagt in tidigare i serviceavgift och ändringar. Summan kommer att variera beroende på hur många ändringar du gjort. Men ingen ytterligare kostnad tas ut för att du avbokar.

2. Ja.

1. Förstår ej frågan. Det finns ingen avbokningsavgift, du förlorar de pengar du lagt in tidigare i serviceavgift och ändringar. Summan kommer att variera beroende på hur många ändringar du gjort. Men ingen ytterligare kostnad tas ut för att du avbokar.
Är du säker?

Är du säker?

Jag missade att det blandades mellan SAS och *A award. I det tidigare fallet så är det korrekt att det finns avbokningsavgift (beroende på destination).

Toppen